A módosítás jelenleg előkészítés alatt áll, ám az biztos, hogy több eddig ismert szabályt is érinthet. Feltehetőleg kiterjed majd a követési távolságra, illetve arra is, hogy milyen egyéb feltételek mellett lehet e-rollerrel az úttesten haladni – írja a Bors.
A KRESZ legutóbbi állásfoglalása szerint az e-roller segédmotoros kerékpárnak számít, ám ez a besorolás már csak azért is problémás, mert így hivatalosan nem közlekedhet bicikliúton, jogosítvány szükséges a vezetéséhez, valamint bukósisakot kell rajta viselni. Az ilyen típusú járműveket ráadásul az előírás szerint irányjelzővel, valamint féklámpával is kötelező felszerelni.
Az új rendszerben szabályoznák azt is, mit takar a kis és a nagy teljesítményű motoros roller definíciója. Ha a korábbi javaslatokat fogadják el, a kis teljesítményűre a kerékpáros közlekedés szabályai vonatkoznak majd. Fontos továbbá, hogy a Legfőbb Ügyészség állásfoglalása szerint már most is ittas vezetésnek számít, ha valaki részegen elektromos rollert vezet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.