Oldboy (2003)
Egyszerre brutális és költői élmény, lenyűgöző képekben elmesélve annak a 15 évre magyarázat nélkül fogságba ejtett férfinak a története, akinek a kiszabadulása után 5 napja van a fogva tartója megtalálására, miközben mindez egy nagyobb és ördögi terv része, sokkoló végkifejlettel. Az Oldboy a megjelenése idején Cannes-ban elnyerte a zsűri nagydíját, Tarantino a kedvencének nevezte, rendszeresen ott szerepel minden idők legjobb filmjeinek toplistáján, és még (felejthető) hollywoodi remake is készült belőle.
Tavasz, nyár, ősz, tél... és tavasz (2003)
A dél-korai mozi legismertebb filmművésze minden bizonnyal a COVID-világjárvány egyik áldozataként tragikusan korán elhunyt Kim Ki-duk, akinek egyéni hangú, kevés párbeszédre, de annál több képi mondanivalóra építő rendezései a világ fesztiváljainak állandó vendégei és díjazottjai voltak. Mind közül talán legszebb alkotása, a Tavasz, nyár, ősz, tél... és tavasz történetében az évszakok körforgása az emberi élet körforgására rímel egy olyan helyen, ahol ez különösen látványos: egy idős és egy felnövekvő buddhista szerzetes lakta, idilli tájban elhelyezkedő remetelakban.
A halál jele (2003)
Szeretted a Tru Detective első évadát? Akkor imádni fogod A halál jelét! Itt is egy különös nyomozópáros ered egy kegyetlen és titokzatos sorozatgyilkos nyomába, a felderíthetetlennek tűnő szövevényes bűnügyet pedig egyszerre megkapó és fojtogató atmoszféra jellemzi, krimi és dráma bravúros vegyítése révén eredményezve korszakos bűnfilmet.
A gazdatest (2006)
Látványfilmekben is tudott nagyokat dobni a dél-koreai mozi már az Alienoid előtt is: ezzel az óriásszörnyes katasztrófafilmmel bebizonyították, hogy vizuális effektusok terén is felveszik a versenyt Hollywooddal. A gazdatestre a maga idejében több mint 13 millió mozijegyet adtak el a hazájában – ez olyan, mintha nálunk 2,5 millióan néznének meg egy új magyar filmet a moziban. A folyómélyről felbukkanó szörny és az elragadott kislányuk miatt nyomába eredő ügyefogyott család története ráadásul a humort és a mélyebb szimbólumokat sem nélkülözi.
Vonat Busanba – Zombi expressz (2016)
Tipikus hollywoodi műfaj a zombifilmé, de a dél-koreaiak ebben is tudtak néhány évvel ezelőtt újat mutatni a világnak. Mindössze egy vonatút ideje alatt játszódik a film, egy expressz utasai között – de odakint épp ekkor tör ki a zombiapokalipszis, ami elől a legbiztonságosabb vonatkocsi sem jelenthet menedéket. Izgalom és feszültség a köbön, a folytatásból pedig az is kiderül, mi történhet ilyen helyzetben a Busanba érkezés után.
A szolgálólány (2016)
Az Oldboy rendezője, Park Chan-wook másik remekműve A szolgálólány, amiben szerelmesfilm és szélhámosfilm keveredik a japán megszállás alatt álló történelmi Korea lenyűgöző díszletei előtt. A címben jelzett lány elszegődik szolgálatra egy gazdag és magányos örökösnő mellé, akinél az utat kéne egyengetnie szélhámos megbízója számára egy házasság és a kisemmizés felé: ám a két nő egymásba szeret, és ez még csak az első a nagy csavarok közül ebben a gyönyörű, érzéki alkotásban.
Élősködők (2019)
Minden idők első koreai filmje, amelyik Cannes-ban Arany Pálmát nyert. Minden idők első idegennyelvű filmje, ami elnyerte a legjobb film Oscar-díját, további három Oscar mellett. Az Élősködők a mai társadalom végletes szétszakítottságáról mesél két család, egy szegény és egy gazdag összefonódó történetén keresztül, mindezt cseppet sem szájbarágós, hanem fekete humorral színezett, szórakoztatóan izgalmas módon.
Alienoid (2022)
Hogy bekerül-e minden idők legjobb koreai mozijai közé, azt majd az utókor dönti el, de az bizonyos, hogy az Alienoidnak egy vonatkozásban mindenképpen itt a helye a listánkon: ez minden idők legdrágább szuperprodukciója a távol-keleti ország filmgyártásában. A látványos digitális effektusokkal teli film két idősíkon játszódik: a jelenben két földönkívüli őrködik emberi alakban a bolygónkon testekbe bebörtönzött foglyok felett, a múltban harcművészek és varázslók kutatnak egy mágikus tárgy után, a két sztori pedig rejtélyes módon kapcsolódik egymáshoz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.