A mostani eset elkövetői azt állítják magukról, hogy banki alkalmazottak és azért telefonálnak, mivel gyanús tranzakciót vagy szokatlan pénzmozgást érzékeltek a bankszámlánkon. Ezután megkérnek minket, hogy telepítsünk egy alkalmazást, ők pedig, mint a bank alkalmazottai, ezen keresztül segítenek elhárítani a valójában nem is létező veszélyt.
Az áldozatokból kicsalják a biztonsági kódokat, jelszavakat, a számlákhoz szükséges adatokat, és amíg az illető telepíti az alkalmazást, minden pénzt lenyúlnak a bankszámláról.
"Bármilyen ürüggyel, legendával hozakodnak is elő, bármilyen elnevezésű alkalmazás telepítését javasolják, a céljuk mindig ugyanaz, megszerezni a hozzáférést a kiszemelt áldozatok kártya és számlaadataihoz, az internetbanki belépési adataikhoz" – olvasható a rendőrség honlapján.
Ne dőljenek be! Kezeljék fenntartással az ismeretlen telefonhívásokat!
"Előfordulhat, hogy a bank valóban olyan pénzmozgást észlel az ügyfél bankszámláján, ami gyanúra adhat okot. Ilyen esetben felveszik az ügyféllel a kapcsolatot, és csak az adott tranzakcióra vonatkozóan kérnek megerősítést, hogy az teljesülhet-e, és ekkor is történik ügyfél-azonosítás. A bank telefonon soha nem ad utasítást semmilyen átutalásra az ügyfélnek."
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.