Szórd a pénzt és fuss! (1985)
Ez a klasszikus nyolcvanas évekbeli, Brewster milliói címen is ismert Richard Pryor-vígjáték egy Amerikában már-már közismert sztorit dolgozott fel, hiszen az alapjául szolgáló George Barr McCutcheon-regényből nem kevesebb, mint hét filmfeldolgozás készült. A történet szerint egy kiöregedőben lévő baseballjátékos 300 millió dollárt örököl egy rokonától, de van egy feltétel: ahhoz, hogy a pénzt megkaphassa, előbb 30 napon belül el kell költenie 30 millió dollárt, szigorú feltételek szerint.
Esőember (1988)
Miért is keresi fel a Tom Cruise játszotta felelőtlen aranyifjú az intézetben élő, sosem látott autista bátyját (Dustin Hoffman Oscar-díjas alakításában)? Azért, hogy megszerezze tőle azt az örökséget, amit az apjuk a legnagyobb megdöbbenésére nem neki juttatott. A közös utazásuk azonban elkezd valami nagyon másról szólni, ahogyan megismerik egymást.
Oltári vőlegény (1999)
Ismét egy mesés örökség, ismét egy már korábban is filmen feldogozott sztori (itt 1925-ös az eredeti változat), ismét különleges feltételek. Az Oltári vőlegény főhőse csak úgy juthat hozzá a nagyapjától ráhagyott óriási vagyonhoz, ha megnősül 30 éves kora előtt. Ez persze nem tűnik túl nagy kihívásnak, de ha mindezt 29 évesen és 364 naposan tudja meg?
Lemony Snicket: A balszerencse áradás (2003)
Szomorú mese, sötét gyerekkönyv, ilyesfajta meghatározásokat szoktak aggatni a Lemony Snicket-regényekre, melyekből készült ez a szintén különös hangulatú filmváltozat. Nem csoda, hogy sötét a világa, hiszen két megárvult gyerekről szól, akiket a fondorlatos Olaf gróf próbál meg mindenféle alakot felöltve kitúrni az örökségükből. Az alakváltoztatások legnagyobb mestere pedig Jim Carrey, aki ebben a filmben is élvezettel brillírozik.
Bor, mámor, Provence (2006)
Akad egy filmtípus, ami nem is annyira magáról az öröklésről és örökségről, mint inkább annak következményeiről szól. Ezekben a történetekben váratlanul hullik a főhősök ölébe valami olyan rájuk hagyott érték, aminek utána kell járniuk, a kelletlen kötelességből viszont aztán életfordító élmény lesz. Mint a Russell Crowe játszotta nagymenő menedzsernek egy provence-i házzal ebben a napsütésesen szívmelengető Ridley Scott-filmben.
Tőrbe ejtve (2019)
Ha meghal a nagyhatalmú és nagy vagyonú családfő, a família minden tagja azt lesi, vajon neki mi jut az örökségből. Ha pedig ez a családfő gyilkosság áldozata lett, akkor a nyomozás nagymértékben befolyásolja azt is, ki mit kap(hat). Ebben a zseniálisan agyafúrt, Agatha Christie ihlette, társadalomkritikától sem mentes szatirikus krimiben a végére nemsak a bűnügyi rejtély, de az öröklés is meglepő eredménnyel zárul.
Gátlástalan örökösök (2022)
Ha egy házsártos nagynéni épp haldoklik, és örökös híján még nem tudni, hogy kire hagyja a vagyonát, akkor nem csoda, hogy a rokonai elkezdenek vetélkedni egymással, megpróbálva minél inkább a kedvében járni. Ha pedig az excentrikus nagynénit és a rokonokat olyan sztárok alakítják, mint Kathleen Turner, Toni Collette, David Duchovny és Anna Faris, abból még fergeteges móka is kisülhet. Január 5-től a mozikban!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.