Brand Finance legértékesebb márkák Amazon
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Az Amazon lett a legértékesebb márka a világon a brit Brand Finance piackutató és üzleti tanácsadó vállalat 2023-as Global 500 ranglistája alapján.

A lista összeállítói szerint az Apple márkaértéke 299,3 milliárd dollár, ami 15 százalékkal kisebb az egy évvel korábbi 350,3 milliárd dollárnál. A két évig listavezető Apple a második helyre csúszott vissza, márkaértéke 16 százalékkal, 297,5 milliárd dollárra csökkent. A képzeletbeli dobogó harmadik helyén nem történt változás, maradt a Google 281,4 milliárd dolláros márkaértékkel.

A negyedik helyen a Microsoft áll 191,6 milliárd dollárral, az ötödik pedig az Egyesült Államok és a világ legnagyobb kiskereskedelmi lánca, a Walmart 113,8 milliárd dollárral. A hatodik a Samsung 99,7 milliárd dolláros márkaértékkel, majd a hetedik a kínai ipari és kereskedelmi bank (ICBC) 69,5 milliárd dollárral, a nyolcadik a Verizon 67,4 milliárd dollárral, a kilencedik a Tesla 66,2 milliárd dollárral, a lista tizedik helyezettje pedig a TikTok lett 65,7 milliárd dollár márkaértékkel. A friss listán 48 technológiai márka szerepel, kettővel kevesebb az egy évvel korábbinál, miután a Snapchat és a Twitter kikerült.

A technológiai márkák nagy vesztesei között szerepelt egyebek között a Samsung Group (a márka értéke 7 százalékkal 99,7 milliárd dollárra csökkent), az Alibaba.com (10 milliárd dollár, -56 százalék), a Facebook (59 milliárd dollár, -42 százalék) és a WeChat (52 milliárd dollár, -19 százalék). Az ágazaton belüli legnagyobb érkéknövekedést a LinkedIn érte el, 49 százalékkal 15,5 milliárd dollárra, illetve az Instagram 42 százalékkal, 47,4 milliárd dollárra.

A Tesla és a BYD a világ leggyorsabban növekvő márkái közé tartoznak, ami az elektromos járművek iránti kereslet növekedésével függ össze. A BYD kínai elektromosautó-gyártó márkaértéke 57 százalékkal, 10,1 milliárd dollárra emelkedett, az amerikai Tesláé pedig 44 százalékkal, 66,2 milliárd dollárra nőtt.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.