A Magyar Turisztikai Ügynökség kérdőívvel méri fel a Booking.com késedelmes fizetésének hatásait a szálláshely szolgáltatók körében. Az eddig beérkezett csaknem 6 ezer válasz alapján minden második szolgáltatót érint a fennakadás, leginkább a főként családi vállalkozások által működtetett magán- és egyéb szálláshelyeket - közölte az MTÜ.
Kiemelték, hogy a helyzet kritikus: minden második szállásadó problémát tapasztal az oldal működésében már több mint egy hónapja és
az érintettek 80 százalékának a mai napig nem utalta át a globális szálláshelyközvetítő oldal az elmúlt hetek szállásdíjait.
Sőt, a válaszolók 34 százaléka azt jelezte, hogy a rendszer szerint nekik van tartozásuk az oldal felé. Az MTÜ a sérelmet szenvedett szolgáltatók támogatására jogsegély szolgálatot indít és egyeztetést kezdeményez az érintett hatóságokkal.
Az online szállásfoglaló platform pénzügyi rendszerének nyári karbantartására hivatkozva a Booking előzetesen közleményben tájékoztatta a szállásadó partnereit az utalások várható csúszásáról és a megszokott fizetési ütemezés július 27-e utáni helyreállításáról. Bár azóta indultak a Booking.com részéről tranzakciók, a határidőt követően továbbra is akadozó ügyfélszolgálatról és késedelmes fizetési teljesítésről számolnak be a szállásadók - ismertette az MTÜ.
A közlemény szerint az ügynökség a probléma feltárására augusztus 4-én kérdőíves felmérést indított a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központban regisztrált szálláshelyek körében, a kérdőívet eddig csaknem 6000-en küldték vissza kitöltve, túlnyomó többségben (79 százalékban) családi vállalkozásban üzemeltetett magánszálláshelyek és egyéb szálláshelyek. Az eddigi válaszolók közel felének működését nehezíti a fennakadás, 80 százalékuk azt sérelmezi, hogy a szállásdíjat a mai napig nem kapta meg a szállásközvetítő cégtől.
"
a kisvállalkozókkal szemben próbálja érvényesíteni erőfölényét, és ezzel családok ezreinek megélhetését veszélyezteti.
Az ügynökség által indított felmérésben eddig 2290 vállalkozás nyilatkozott úgy, hogy tartozik neki a szállásközvetítő cég. Mindössze 5 százalék válaszolta azt, hogy ez az összeg 100 ezer forint alatti, míg 30 százaléknak 100-500 ezer forint közötti összeggel tartozik, 28 százaléknak 500 ezer és 1 millió forint közötti összeggel, 26 százaléknak viszont 1 millió feletti összeget nem utalt még el az online platform. A közlemény szerint 34 százaléknál a rendszer nem a késedelmes fizetést jelzi, hanem tartozást az oldal felé. Mindössze 15 százalék volt annyira szerencsés, hogy jelentős csúszással ugyan, de megkapta a szállásdíjat.
Az érintettek közel fele nehezményezte azt is, hogy a kifizetési határidő folyamatosan változik a felületen. A felmérés kiterjedt a tájékoztatás módjára is: a válaszolók 25 százaléka nem kapott semmilyen tájékoztatást, és ami szintén kifogásolható, hogy 25 százalékuk visszajelzése szerint a probléma kapcsán a Booking ügyfélszolgálata egyáltalán nem tudott segíteni. A szolgáltatók válaszait augusztus 11-ig várja az ügynökség - közölte az MTÜ közleményét az MTI.
Panaszod van vagy csődbe ment az utazási iroda? Ezt kell tenned
A nyár egyik legszebb része, amikor közeledünk a már korábban kiválasztott és befizetett utazásunkhoz, kivéve akkor, ha az iroda vagy a szállásközvetítő cég körül problémák merülnek fel. Ha likviditási gondok adódnak valamelyik irodánál, esetleg csődhelyzetbe is kerül, az több okból is gondot okoz az utasoknak: bizonytalanná válik az utazásuk vagy a hazajövetelük, nem tudják, mitévők legyenek, ahogy azt sem, számíthatnak-e kártalanításra. Összeszedtük, hogyan járjunk el ilyen helyzetekben, és azt is, mit tehetünk meg még az utazás előtt!Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.