A repülőgépek személyzetének nagyon fontos szerepe van abban, hogy az utasok számára zökkenőmentes legyen az repülés. Gondoskodnak az utazóközönség kényelméről, ételt és italt szolgálnak fel nekik, miközben a biztonságukért is felelnek. Mindegyikéről, függetlenül a viselkedésétől és attól, szimpatikus-e nekik az adott személy.
Ám néha nekik is ki kell adni magukból a feszültséget, anélkül, hogy a gép fedélzetén utazók ezt észrevennék. Az egymás közötti kommunikációhoz saját nyelvezetet használnak, így mondják el, mit gondolnak valójában.
Egy néhai légiutas-kísérő, Owen Beddall a 2014-ben megjelent könyvében, a Confessions of a Qantas Flight Attendant, azaz Egy Qantas légiutas-kísérő vallomásai című könyvében fedte fel a titkos jeleket. Tőle tudható, hogy a szimpatikus utast egymás között Bobnak nevezik, ami nem egyszerűen egy név, hanem a „Best On Board” (a legjobb a fedélzeten) rövidítése.
A másik ilyen kódszó vagy inkább belsős játék a „cheerio”. A lényege, hogy amikor kiszállnak az utasok, a szokásos és elvárt elköszönés helyett — „viszlát, vigyázzon magára” — a szimpatikus embereknek faarccal azt kell mondaniuk, hogy „cheerio” — írja a Daily Star.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.