Csendes vakációzás: az új munkatrend, ami feldühíti a főnököket

Vacation,,Couple,On,The,Beach,Near,Swimming,Pool,,Luxury,Travel
Shutterstock - Song_about_summer
munka vakáció távmunka
A hivatalosan kivett szabadságok ideje lejárt, a millenniumi nemzedék új módot talált ki arra, hogyan lazítson észrevétlenül munka közben: íme itt van minden, amit tudni kell a csendes vakációról.

A 30-as éveikben járó irodai dolgozók egyre gyakrabban vesznek ki "szabadnapot" azzal az ürüggyel, hogy távmunkában, otthonról dolgoznak. A csendes vakációzás a koronavírus óta létező jelenség, amely nem a munkáltató legnagyobb kedvence.

Csendes vakációzás
Csendes vakációzás: az új munkatrend, ami feldühíti a főnököket
Forrás: Shutterstock

Mit jelent pontosan a csendes vakációzás?

Egy nemrégiben készült Harris-felmérés szerint, amelyben 1170 foglalkoztatott amerikai felnőttet kérdeztek meg, a millenniumi munkavállalók 37%-a mondta, hogy szabadságot vett ki anélkül, hogy értesítette volna főnökét. 

„Egy hatalmas megkerülési kultúra működik” - mondta Libby Rodney, a Harris Poll vezető stratégiáért felelős tisztviselője, miközben a csendes vakációzás trendjét írta le.

Egyre többen meg fogják találni a módját annak, hogy megfelelő munka-magánélet egyensúlyt érjenek el, de persze mindez háttérben zajlik

A szakértő szerint ez a trend nem lázadásból született. Rodney rámutat, hogy a millenniumi nemzedék – amely a munkaerő 40%-át teszi ki – vonakodik szabadságot kérni, mert úgy érzik, hogy ezáltal lustának és naplopónak tűnnének egyre könyörtelenebb irodai környezetben. A Harris-felmérés szerint a megkérdezettek majdnem fele, beleértve a millenniumi generáció 61%-át és a Z generáció 58%-át, szorongást érez, amikor szabadságot kér.

Szerencsére Rodney szerint a munkaadóknak megvannak az eszközeik arra, hogy megfékezzék a „csendes vakációzás” trendjét azzal, hogy támogatják és akár kötelezővé teszik egy bizonyos számú home office napot, valamint saját maguk is kérnek szabadságot, hogy megmutassák, ez teljesen rendben van. 

 

 

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.