2014. március 8-án a Malaysia Airlines MH370-es járata Kuala Lumpurból a kínai fővárosba, Pekingbe tartott, ám rejtélyes módon letért az útvonaláról, és eltűnt. Ugyan a nyomozásban értek el eredményeket a világ minden tájáról érkező kutatócsoportok, egyértelmű magyarázat még mindig nincs a történtekre.
A fedélzeten 227 utas és 12 fős személyzet tartózkodott, őket a tragikus eseményt követően halottnak nyilvánították. A hírek szerint a repülőgép nem küldött vészjelzést, és később az is kiderült, hogy a Boeing 777-es hét órán keresztül ismeretlen pályán repült. Még mindig csak találgatják, hogy mi történhetett azon a végzetes márciusi napon 2014-ben. Sokan úgy vélik, hogy a választ a repülőgép fekete dobozának repülési adatrögzítői adhatják meg. Ezek azonban még nem kerültek elő. A nyomozók most úgy vélik, hogy egy vízalatti nyomásmérő segíthetett a repülőgép roncsainak felkutatásában.
A Cardiffi Egyetem kutatói több mint 100 órányi, repülőgép-balesetekből származó hanganyagot néztek át, és rábukkantak valamire, ami mindent megváltoztathat. Meghatároztak egy víz alatti jelet, amelyet a Boeing repülőgép becsapódása okozhatott. Dr. Usama Kadri matematikus és mérnök kifejtette, hogy az MH370 rejtélyének felderítésében egy olyan hidrofon-hálózat segíthet, amelyet egy nukleáris robbanásérzékelő rendszer részeként az óceánban bekövetkező nyomásváltozások megfigyelésére használtak. Csapatával együtt elemezte az adatokat abból az időből, amikor a repülőgép eltűnt az Indiai-óceán felett, és találtak is egy azonosíthatatlan hangot a hetedik ívnek nevezett területen.
Egy 200 tonnás repülőgép 200 méter/másodperces sebességgel zuhanva egy kisebb földrengésnek megfelelő mozgási energiát szabadítana fel. Ez elég nagy lenne ahhoz, hogy a több ezer kilométerre lévő hidrofonok rögzítsék. A hidrofonok érzékenységét figyelembe véve nagyon valószínűtlen, hogy egy nagy repülőgép, amely az óceán felszínébe csapódik, ne hagyna észlelhető nyomot, különösen a közeli hidrofonokon. A kedvezőtlen körülmények azonban potenciálisan tompíthatják vagy elfedhetik az ilyen jelet
- írta Dr. Kadri a The Conversation című lapban. Hozzátette, hogy a kutatás egy részét meg kell ismételni, hogy megállapítsák, hogy a jelek valóban az eltűnt MH370-es járathoz kapcsolódnak-e.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.