szponzorált tartalom Z generáció kiberbűnözés
Az internetes csalások elleni védekezés fontosságára kívánja felhívni a figyelmet a másodízben meghirdetett pénzügyi vetélkedő, amely játékos formában ad át pénzügyi ismereteket. Még mindig elterjedt vélekedés, hogy a kiberbűnözés áldozatai szinte kizárólag idős emberek, akik esetében a csalók könnyedén használják ki a hiányos internetes ismereteket, azonban a helyzet mára megváltozott, és a pénzügyi és digitális tudatosság fejlesztése kiemelten fontos lett a fiatalok számára is. Ebben nyújt jelentős segítséget a második alkalommal életre hívott Nagy Diák Banktudós Teszt, melynek során a diákok játékos formában tanulhatnak a felelős pénzügyi döntések meghozataláról, s közben felkészülhetnek a digitális világ egyre gyakrabban előforduló veszélyeire, például a kibercsalásokra is.

A Z generáció számára a digitális bankolás egyre fontosabbá válik, egy közelmúltbeli kutatás szerint ugyanis a fiatalok túlnyomó része az online banki szolgáltatásokat részesíti előnyben, hiszen ezek gyorsak, kényelmesek, és lehetővé teszik az otthoni ügyintézést is. Ezzel párhuzamosan azonban a digitális térben egyre több csalás történik, így a pénzintézetek feladata nemcsak a hagyományos banki ismeretek, hanem a kibertámadások elleni védekezés oktatása is lett. A Nagy Diák Banktudós Teszt éppen ezért idei vetélkedőjébe integrálta a kibertér veszélyeivel kapcsolatos tudnivalókat. A játékos feladatok segítenek abban, hogy a fiatalok ne csak pénzügyi ismereteket szerezzenek, hanem felkészüljenek az online világ egyre bonyolultabb kihívásaira is. 

(X) 

A DUE Médiahálózat tavaly, az MBH Bank támogatásával indította el a Nagy Diák Banktudós Tesztet, amely már az első alkalommal is nagy érdeklődést váltott ki, hiszen több mint 13 ezer diák töltötte ki a kvízt. Az MBH Bank társadalmi felelősségvállalási stratégiájában kiemelt fontosságú a pénzügyi tudatosság és a digitális ismeretek fejlesztése, ezért a háromfordulós verseny célja, hogy olyan szakszerű tudást adjon át a fiataloknak, amely segíti őket a mindennapi pénzügyi döntések meghozatalában. 

Ahogyan az közismert, a Z generáció ma már főként a közösségi médián keresztül – mint a TikTok, az Instagram, a YouTube, vagy a Reddit – szerzik pénzügyi ismereteiket, ezek felületein ugyanis könnyen hozzáférhetnek pénzügyi tanácsokhoz. Fontos azonban azzal is tisztában lenniük, hogy ezeket a forrásokat általánosságban nem szabad megbízhatónak elfogadni, hiszen a közösségi média működési elvei miatt az információk hitelessége nem mindig garantált, ez pedig jelentősen növelheti hibás döntések kockázatát. 

A fentebb említett okok miatt tehát kiemelten fontos a fiatalok számára a szakszerű pénzügyi tudás megszerzése, ebben pedig élen jár a Nagy Diák Banktudós Teszt, hiszen általa a diákok megbízható forrásokból szerezhetnek valódi tudást. A pénzügyi vetélkedő idén is mindenki számára elérhető, ám az értékes nyereményekre csak azok pályázhatnak, akik jelenleg is érvényes felsőoktatási és középiskolai jogviszonnyal rendelkeznek, a többiek jutalma elsősorban a tudás maga. A gimnazisták számára újdonság, hogy akár 100 000 forintos vásárlási utalványt nyerhetnek, míg a döntőbe jutott banktudósok olyan prémium díjakért versenyezhetnek, mint egy tengerparti nyaralás, egy iPhone 14, egy Apple Watch, vagy egy elektromos roller. 

A verseny első fordulója december 1-ig tart, ezt követően az 1000 legjobb pontszámot elérő játékos pedig meghívást kap a középdöntőre, amely december 10-én kerül megrendezésre. Innen már csak a legeredményesebb 10 diák jut tovább, akik december 16-án „állhatnak szorítóba” a nívós díjakért. Az eredményhirdetésre 2025 januárjában, az Educatio Kiállításon kerül majd sor. 
 
További információ itt

A cikk megjelenését az MBH Bank támogatta.

 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a LIFE Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.