Megdöbbentő hatással van a TikTok az egyetemválasztásra

Chiang,Mai,,Thailand,-,Sep,19,2024:,A,Close-up,Of
Shutterstock - BongkarnGraphic
továbbtanulás TikTok egyetem
Az új generáció számára a felsőoktatás választása már nem csupán az oktatás minőségéről szól, hanem arról is, hogy az adott egyetemi életstílus mennyire esztétikus és tartalomkészítésre alkalmas. A Z generáció fiataljai körében egyre meghatározóbb szemponttá válik, hogy az egyetemek milyen jól mutatnak a TikTokon.

A TikTok-generáció, mint például a közel 770 ezres követőtáborral rendelkező tartalomkészítő, Morgan McGuire, olyan egyetemeket keres, amelyek látványos campuséletet kínálnak, hiszen ezeket szívesen osztaná meg követőivel. „A tartalomkészítés számomra fontosabb, még az alvásnál is” - vallotta be McGuire. Egy másik népszerű fiatal tartalomkészítő, Tyjai Jackson, reggelente 4:00-kor kelt, hogy TikTok-videókat készítsen iskolai napja előtt, mert szerinte az influenszerkedéshez elengedhetetlen a következetesség.

TikTok
Megdöbbentő hatással van a TikTok az egyetemválasztásra
Forrás: Shutterstock

Megdöbbentő hatással van a TikTok az egyetemválasztásra

Az influenszerkedés karrierút a Z generáció számára vonzó cél: egy nemrég készült felmérés szerint a fiatalok 57%-a álmodik arról, hogy influenszerként dolgozhasson. És ez a karrier valóban jövedelmező lehet: Morgan McGuire például 2024 első felében 81,000 dollárt keresett márkamegállapodásokkal és a TikTok Creator Fundból származó bevételekkel, amit egyetemi tanulmányaira és nyugdíjalapjába fektet. A középiskolás influenszerek már most komoly pénzeket kereshetnek. Max Elk, a Grail Talent ügynökség tehetségmenedzsere elmondta, hogy a fiatalok jelentős bevételeket érhetnek el, mivel óriási követőtáborral rendelkeznek – és ez értékes a márkák számára. Az egyetemi influenszerek gyakran osztanak meg videókat kollégiumi szobák berendezéséről, napi rutinjukról vagy tanulással kapcsolatos életképekről, amelyek nagy hatással vannak a leendő egyetemistákra.

A TikTok #collegelife hashtage már több mint 30 milliárd megtekintést és 2,3 millió posztot gyűjtött össze, és a platformon megosztott egyetemi életképek döntően befolyásolják a felvételizőket. Greg Kaplan egyetemi tanácsadó szerint egyes diákok teljesen megváltoztatják elképzeléseiket a választott egyetemükről az alapján, amit kedvenc tartalomkészítőik megosztanak.

Helaine Zhao, a Harvard elsőéves diákja elmondta, hogy a TikTok tartalmak segítségével betekintést nyerhetett az egyetemi életbe, anélkül hogy személyesen ellátogatott volna. A BKT Education társalapítója, Lucie Vágnerová szerint ezek a „hangulatpróbák” segítséget nyújtanak a leendő hallgatóknak abban, hogy valós képet kapjanak az egyetemekről. „Az ilyen rövid videók megmutatják a menza hangulatát, a könyvtár légkörét, vagy akár azt is, hogy mennyire stresszes tanulni az adott helyen – olyan dolgokat, amit egy hivatalos egyetemi honlap nem feltétlenül közöl.”

Az egyetemek számára tehát nemcsak az oktatás minősége és a campus szolgáltatásai, hanem a közösségi média látványa is kulcsszerepet játszik a hallgatói toborzásban.

 

 

 

 

 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a LIFE Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.