Ha divatbakikra gondolunk, leginkább a nők félresikerült választásai jutnak az eszünkbe, pedig jócskán voltak a férfidivat alakulásában is olyan momentumok, amit a férfiak szívük szerint inkább kitörölnének.
Manapság a férfiasság és az erő szimbóluma inkább a kidolgozott felsőtest és a dagadó karizmok, de ez nem mindig volt így. A középkorban a férfiak leginkább az izmos vádlira fektették a hangsúlyt, fehér harisnyát viseltek, olykor ki is tömték, hogy vádlijuk minél impozánsabbnak tűnjön.
Az ókori Kínában a férfiak és a nők egyaránt hosszú körmöket növesztettek, ugyanis a karmokat a gazdagság szimbólumaként tartották számon. Minél hosszabbak voltak a körmök, annál inkább jelezték azt, hogy viselője megveti a kemény fizikai munkát. Néha még arany körömvédőt is használtak a manikűr védelmére.
A 13-16. században a férfinadrágok csupán két különálló harisnyaszárból álltak, amik finoman szólva hiányosak voltak és elég sokat mutattak. Ennek kiküszöbölésére háromszög alakú zsákokat kötöttek a csípőjükhöz, ami nagyjából úgy nézett ki, mint egy szuszpenzor. A férfiak azonban egy idő után vérszemet kaptak, amikor meglátták a tökfedőkben rejlő lehetőségeket: egyre nagyobb és furcsább dolgokkal tömték ki tökfedőiket, hogy férfiasságukat túlzón prezentálhassák a női nem felé.
A hegyes orrú cipők a 14. századi Angliában voltak jellemzőek, amikor II. Richárd király elvette a lengyel származású Bohémiai Annát. A 40 centis, groteszk cipők akkor már népszerűek voltak Lengyelországban és innentől kezdve az angol nemesek is viselni kezdték, a gazdagság és a jómód egyik jelképeként.
Azt hitted, csak a nők sanyargatták magukat a karcsúság érdekében? A 19. század első felében bizony a férfiak is viseltek karcsúsító segédeszközöket, ugyanis ebben a korban kezdtek divatba jönni a feszes nadrágok és felöltők, amik bizony nem mutattak túl jól egy pocakos úron.
A 16-17. században népszerűvé váltak a férfidivatban a fodros gallérok, amiket maga Shakespeare tett híressé. Ezek merev vászongallérok voltak, amelyek hornyolt fodrokból készültek, és gyakran csipkével is díszítették őket. Nem meglepő módon ez a ruhadarab is azt volt hivatott prezentálni, mennyire gazdag a viselője.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.