A Manderley-ház asszonya (1940)
A feszültség mestere, Alfred Hitchcock klasszikus remekművében egy elsőre csodásnak tűnő házasság válik lelki-érzelmi csapdahelyzetté a főszereplőnő számára. A Joan Fontaine alakította Rebecca az álomférjnek tűnő Lord Maxim (Laurence Olivier) kastélyába költözve képtelen kilépni az előző feleség árnyékából, miközben a mindennapjait nemcsak a múlt titka, de a házvezetőnő személye is beárnyékolja.
Iszonyat (1965)
A film, ami megalapozta Catherine Deneuve „hideg szépség" hírnevét: a francia mozi korszakos színésznője ebben a korai filmjében egy olyan gyönyörű fiatal lányt játszik, aki irtózik az intimitás minden formájától, amikor pedig magára hagyják a mentális problémáival, az tragédiához vezet. Roman Polanski mindezt az európai modern film eszközeinek bevetésével, a főszereplőnő szemszögéből meséli el, bravúrosan.
A bárányok hallgatnak (1991)
Noha persze mindenki főleg a sorozatgyilkos Dr. Hannibal Lecterre emlékszik a filmből, de a történet igazi főszereplője az az FBI-ügynök Jodie Foster alakításában, akinek bele kell mennie a szörny pszichológiai játékaiba ahhoz, hogy emberi életeket mentsen meg. A karakter sokrétűségét jól mutatja, hogy idén saját tévésorozatot is kapott Clarice címmel.
Fekete hattyú (2010)
„Fejben dől el" – mondják már szinte közhelyesen manapság mindenre, ahol versengés van jelen, és ebben a filmben bizony keményen versengenek egymással a balerinák, hogy melyikük táncolhassa el A hattyúk tava főszerepét. A Natalie Portman alakította főhősnőnek pedig közben belepillanthatunk a fejébe is, ahol valóban nagyon sok minden eldől.
Holtodiglan (2014)
Női pszichothriller? Ami úgy kezdődik, hogy eltűnik egy feleség... és hogyan halad aztán a nyomozás, és miként terelődik a gyanú a férjre? Várjuk csak ki a végét, pontosabban a film második felét, és meglátjuk, miért is ízig-vérig női pszichothriller ez a feszült, fordulatos moziremek!
A szobalány (2016)
A cikkünk apropóját jelentő Utolsó éjszaka a Sohóban nemcsak a műfaja-témája révén kapcsolódik az utóbbi évek egyik legnagyszerűbb, mégis kevesek által ismert koreai filmjéhez, hanem ugyanaz az operatőr is fényképezte, mint A szobalányt. Az egyszerre erotikus románcot és csavaros thrillert ötvöző, emlékezetesen gyönyörű filmben egy előkelő örökösnő elcsábításának mesterterve kap váratlan kanyarokat.
Utolsó éjszaka a Sohóban (2021)
Edgar Wright rendező már több műfaj saját képére formálásával is lenyűgözte a világot, legyen szó horrorról (Haláli hullák hajnala), zsarufilmről (Vaskabátok), vagy épp bankrablós moziról (Nyomd, Bébi, nyomd!). Az új rendezésében megidézi a londoni hatvanas évek világát és a pszichothriller zsánerének nagyjait egy olyan diáklány történetén keresztül, aki a nagyvárosba költözve elkezdi megálmodni-átélni egy évtizedekkel korábbi sorstársa életét.
Még több filmajánló a Life.hu-n:
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.