Köszönöm, hogy imádott – Hyppolit, a lakáj
A magyar filmgyártás két világháború közötti sikerkorszakában két fő műfaj uralkodott: a komédia és a romantikus film, de mindkét esetben kötelezőnek számítottak a fülbemászó betétdalok. Az egyik első magyar hangosfilm, az 1931-es, klasszikussá vált Hyppolit, a lakáj rögtön elő is állt egy ilyen slágerrel annak az Eisemann Mihálynak a szerzeményeként, akinek később még olyan, máig dúdolt dalokat köszönhetett a magyar film- és kuplévilág, mint az Egy csók és más semmi, a Pá, kis aranyom, vagy a Jaj, de jó a habos sütemény.
Felkelt a napunk - István, a király
Az István, a király összes dala annyira ismertté és kultikussá vált az idők során, hogy igazából lehetetlen belőle kiválasztani A Híres Betétdalt – az összes az. A késő Kádár-kor emblematikus alkotása, Bródy János és Szörényi Levente rockoperája a nyolcvanas évek közepén a mozivásznon is meghódította a hazai nézőket, és máig tart a népszerűsége, a dalaival együtt.
Cicadal (Miu-mi újság?) – Macskafogó
Sokan talán a Négy gengsztert választanák minden idők legsikeresebb magyar animációs filmjének betétdalai közül, de mi annyira imádjuk Postássy Juli szexis énekhangját, hogy nem jöhetett más szóba a Macskafogóból, mint a Cicadal. Ha pedig már Postássy Juli és erotikus felhanggal rendelkező, címében állatot szerepeltető filmes betétdal, akkor ne feledkezzünk meg a Miniszter félrelépet színesítő Puszi-Nyusziról sem.
Nagy utazás - Sose halunk meg
Noha Presser Gábor valószínűleg a magyar könnyűzene történetének egyik legnagyobb hatású dalszerzője, és ezt a számot mindenki hozzá köti, ez esetben viszont csak az előadói babérok járnak neki. Koltai Róbert édesbús kelet-európai road movie-jának és felnövéstörténetének elhíresült betétdala ugyanis Dés László szerzeménye, a szövegért pedig Bereményi Gézának jár a mozinézők és rádióhallgatók örök hálája.
Kicsit szomorkás a hangulatom – Csinibaba
Az úgy nevezett „jukebox musical" régóta virágzó zsáner Amerikában, nálunk viszont egy olyan film vitte sikerre, ami rögtön csavart is egyet rajta: Tímár Péter a maga szokásos groteszk látásmódjával nyúlt a műfajhoz, és állított görbe tükröt a Kádár-korszak, meg az iránta meglévő nosztalgia jelensége elé. Például úgy, hogy a korabeli slágereket kortárs előadókkal értelmeztette újra.
Valami Amerika - Valami Amerika
A kétezres évek kommersz magyar vígjátékaiban újra kötelező vált a betétdal szerepeltetése, ami aztán a megfelelő rádiókban futtatva slágerként is segítette a film sikerét. Ezen daltípus képviselői közül számos nótában működött közre a Bon Bon együttes, vagy minimum az énekes Szolnoki Péter, és ezen daltípus képviselői közül messze a Valami Amerika sikerült a legjobban – ahogyan a film is a korszak kommersz magyar vígjátékai közül.
Szerelem első vérig - Szerelem első vérig
Január 13-án újra mozikba került a nyolcvanas évek kultikus romantikus tinifilmje digitálisan felújított változatban, vele pedig egy örökzöld betétdal is Demjén Ferenc előadásában. Az első szerelemnél semmi sem tud jobban fájni, ha pedig még közben felcsendülnek a Dés László írta dallamok is, akkor évtizedek múltán is végünk. De nem bánjuk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.