Miután a cikksorozatunkban kitárgyaltuk már az őskor, az ókor, a középkor, a reneszánsz, a 18. század, a 19. század, a 20. század első évei, az 1920-as évtized, az 1930-as, az 1940-es, az 1950-es, 1960-as és az 1970-es évek egy-egy szépségideálját-szexszimbólumát, most következzen a nyolcvanas évtized és vele a „szupermodell éra”, melynek legnagyobb sztárja Cindy Crawford volt.
Az emberi szexualitás kultúrtörténetében a nyolcvanas évek némileg sötét fejezetet hozott: ekkor ütötte fel ugyanis a fejét, és terjedt el villámsebesen az AIDS, amely egy csapásra véget vetett a hatvanas években induló, majd a hetvenes évtizedben kiteljesedő szabad szerelem időszakának. Hogy ennek köszönhető-e, azt nem tudhatjuk biztosan, de
a nyolcvanas évek végére a szépségideálok és szexszimbólumok olyan „szupernők” lettek, akik a tökéletességet sugározták magukról, a magazinok címlapjainak, a tévéreklámok-videoklipek képsorainak és a kifutók fényáradatának elérhetetlenségében tündökölve. Beköszöntött a szupermodell éra, melynek főszereplői megváltoztatták a divatvilág mellett a női szépségről alkotott közfelfogást is. Az említett főszereplők pedig leginkább Linda Evangelista, Christy Turlington, Naomi Campbell, Claudia Schiffer és mindenki másnál magasabbra jutva Cindy Crawford voltak.
Az új szépségidál megtestesítői a kifutókon szerepeltek (vagy onnan jutottak a film világába, mint mondjuk a szintén idesorolható Kim Basinger vagy Demi Moore), így nem csoda, hogy a legtöbben kimondottan magasra nőttek. Nemcsak emiatt, hanem az atletikusan kidolgozott testük miatt is sok vonatkozásban sportolókra hasonlítottak: a hosszú karjaik és még hosszabb, izmos combjaik akár egy olimpián is felbukkanhattak volna. Emellett persze karcsúak is voltak, de nem annyira soványak, mint mondjuk Twiggy a hatvanas, vagy Kate Moss a kilencvenes években: ez a karcsúság kimondottan nőies vonalakkal és kerek mellekkel párosult. És legfőképp karakteres, összetéveszthetetlen arccal, ami akár egy szépséghibát is divatossá tudott tenni.
Cindy Crawford híres anyajegyével pont ezt történt: az a kis pötty az ajka felett a karrierje elején még zavarta, le is akarta vetetni (és a korai fotóin gyakran le is retusálták), de az édesanyja tanácsára végül megtartotta — az anyajegyből pedig később egy sztár védjegye lett.
„Cindy megváltoztatta a „szexi amerikai lány” fogalmát. A klasszikus, kék szemű szőkéből egy sokkal bujább barna lett, akinek esze, stílusa és hivatása is van” — mondta róla Michael Kors divattervező.
Eddig azonban hosszú (de gyors) út vezetett. A középiskolás Cindyt még átverték az osztálytársai azzal, hogy a helyi ruhaboltban modelleket keresnek fotózáshoz, és jól kinevették, mikor a nem létező hirdetésre jelentkezett, de néhány évvel később a csínyből valóság lett. A nem csak feltűnően szép, de feltűnően okos (vegyészmérnök szakra járt, mielőtt a modellkedés miatt otthagyta) lányt egy diákokról készült fotósorozat révén fedezték fel, és 20 évesen már a legmenőbb divatügynökségek egyike szerződtette. Ettől kezdve sorra szerepelt a világ leghíresebb magazinjainak címlapján, a leghíresebb divatcégek bemutatóin és reklámjaiban, a popkultúrába pedig olyan egyéb utakon tört be, mint George Michael híres Freedom ’90 videoklipje, vagy a szintén ekkoriban jelenséggé váló MusicTV műsorainak vezetése. Még a színésznői karrierrel is megpróbálkozott: a Tiszta játszmá-ban William Baldwin oldalán főszerepet játszott, és noha nem vallott szégyent, a film maga csúfos bukás lett. Crawford a karrierje csúcsán emellett a szerelmi életével is témát szolgáltatott: a nyolcvanas-kilencvenes évek fordulóján Richard Gere-rel alkottak álompárt néhány évig.
Cindy Crawford 2000-ben vonult vissza végleg a hivatásszerű modellkedéstől, noha egy-egy fotósorozat és speciális akció kedvéért máig szívesen a kamerák elé áll. De ma már inkább üzletasszony: a saját kozmetikai termékeit terjeszti, valamint a bútorbizniszbe is belevágott egy céggel. Nem mellesleg pedig anyaként is helytáll: a második házasságából két gyermeke is született (Presley és Kaia), akik mostanában válnak nagykorúvá. És mindketten máris válogathatnak a modellajánlatok között.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.