Vito Corleone – A keresztapa II. (1974)
Szinte pályakezdő filmszínészként, épp csak az első jelentős szereppel (Aljas utcák) a hátavmögött, alig 31 évesen más Oscar-díjas vált Robert De Niróból. A keresztapa folytatásának képsorain Marlon Brando fiatalkori énjét játszotta el a két idősíkon mozgó történetben - ezzel pedig ők ketten lettek az egyedüliek a filmtörténelemben, akik egyazon karakter megformálásáért nyerték el a legrangosabb színészi elismerést.
Travis Bickle — Taxisofőr (1976)
Ha Martin Scorsese-film, akkor Robert De Niro a főszereplő: évtizedekig szinte elképzelhetetlen volt ez másként, és számos remekmű született a legendás együttműködésből. Például ez a komplett generációnyi frusztrációt, sőt a modern ember egzisztenciális válságát magába sűrítő nagyvárosi lázadástörténet, amelyben De Niróból egy taxisofőr alakjában robban ki a feszültség.
Jake La Motta — Dühöngő bika (1980)
Ebben a bravúros és szabálytalan életrajzi filmben ismét Scorsese kamerája előtt mutatta meg De Niro, hogy milyen hihetetlen energiájú jelenléttel bír a mozivásznon, és milyen hihetetlen átváltozásokra képes: a bokszoló Jake La Motta megformálásának kedvéért előbb kigyúrta és ökölvívóvá képezte magát, majd a többtucat kilót magára szedve durván elhízott, hogy hiteles legyen az öregkori jelenetekben is.
Noodles — Volt egyszer egy Amerika (1984)
Sergio Leone nem csak a Vadnyugatról tudott epikusan nagyívű, vérrel és árulással tarkított hőstörténeteket mesélni, de New York fiatalkorának gengsztervilágáról is. Itt nő fel az a csapatnyi kiskölyök, akiknek sorsát évtizedeken át követhetjük a filmben, és akik közül a központi figura nem lehetett más, mint Robert De Niro.
Sam Rothstein — Casino (1995)
Scorsese és De Niro érett korszakának legkiemelkedőbb filmje a Casino, amely a olasz-amerikai alvilág és a Las Vegas-i szerencsejátékpiac összefonódását mutatta be, szenzációsan emlékezetes pillanatok és figurák kíséretében. A közülük is kiemelkedett a kicsit kívülálló, egyszerre kegyetlen és romantikus kaszinókirály Sam Rothstein, természetesen De Niro megformálásában.
Neil McCauley — Szemtől szemben (1995)
A korszak két talán legnagyobb férfiszínésze nézett egymással szembe a törvény két oldaláról Michael Mann kőkemény bűnfilmjében: Al Pacino és Robert De Niro fordulatos párharca a műfaj egy örök klasszikusát eredményezte.
Paul Vitti — Csak egy kis pánik (1999)
Robert De Niro öregkorára elkezdett nagy mennyiségben játszani a korábbinál sokkal kommerszebb, könnyedebb filmekben is, és már ezt a korszakor jelezte előre a Csak egy kis pánik - ami ugyanakkor remekül sikerült, és a szorongásos zavarokkal küzdő maffiafőnök szerepében De Niro kicsit a saját korábbi szerepeit is kifigurázhatta benne.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.