A magyar mozi egyik klasszikusában különleges árvaház születik meg a történelem viharai közepette. Radványi Géza filmjének hősei otthonukat és családjukat vesztett gyerekek, akik a második világháború végén csapatba verődve kóborolnak Európa országútjain, csak egy hozzájuk hasonlóan hontalan fiatal felnőtt próbál meg vigyázni rájuk. A furcsa kis csapat végül egy várromba veszi be magát, ami egy öreg és mogorva karmester lakhelye, és miután az akasztástól sikerül eltekinteni, új otthon születik mindenki számára.
A két fura, öltönyös-napszemüveges zenész-bűnöző tesó egy árvaházban nőtt fel, ez az apácák működtette árvaház pedig most bajban van, és csak ők tudják megmenteni. A nyolcvanas évek kultikus vígjátékában egy ilyen megmentés humoros kalandok és dögös zenei betétek kíséretében zajlott, John Belushi és Dan Aykroyd párosának pedig örökre ott a helye minden idők legjobb mozis duói között.
Tobey Maguire befutását és Michael Caine második Oscar-díját hozta el ez a megható, de giccstől tartózkódó dráma. Maguire az egyik bentlakót, Caine pedig azt az orvost alakítja, aki egy árvaházat igazgat, és apjuk helyett apjuk az ott lakó kisgyerekeknek. Amikor pedig eltávozik tőlük, a gyerekek azon a módon köszönnek el tőle, ahogy ő tanította nekik: hálát adva azért, hogy valaki új helyre és új családra talált.
Guillermo del Toro azóta már Oscar-díjas rendezőnagysággá nőtte ki magát olyan filmekkel, mint A víz érintése és A faun labirintusa, az Ördöggerincet viszont még Spanyolországban készítette a karrierje kezdetén. Ebben a misztikus horrorban a spanyol történelem is fontos szerepet kap, hiszen a polgárháború elől menekítik a semmiközepén álló árvaházba azt a fiút, akinek a szemén át aztán különös dolgok tanúi lehetünk.
Nem csak árva-, de egyben kísértetház is az az épület, amiben ez a nagy nemzetközi karriert befutó, fojtogató feszültségű remek spanyol horror játszódik, és mint tudjuk, a szellemeknél csak egy félelmetesebb van: a gyerekszellemek. A történet főhősnője évtizedek múltán tér vissza a neveltetésének bezárt helyszínére, hogy új intézményt nyisson benne, de a múlttól nem szabadulhat.
Kakukktojás a listánkon a lengyel Ártatlanok, mert egy apácazárdában játszódik ugyan, de ez a zárda a film végére árvaházzá alakul át, megoldást nyújtva ezzel a történet feszítő kérdéseire. A második világháború idején ahogyan hazánkban, úgy a baráti lengyeleknél sem kímélték a bevonuló orosz katonák a lakosságot, tömeges nemi erőszakot követve el. Ennek apácák is áldozatául estek, és gyakran kilenc hónappal később a következmények is súlyosabbá váltak. Hogy mit lehet tenni egy ilyen helyzetben, pláne a kommunista hatalomátvétel árnyékában, arról a morális dilemmáról szól egy francia ápolónő alakján keresztül ez a nagyszerű filmdráma.
Március 28-tól látható a hazai mozikban a 19. század végén Amerikába érkező, ott árvaházi ellátórendszert kiépítő Francesca Cabrini életéről szóló amerikai-olasz film. A szabadság hangját is jegyző Alejandro Monteverde rendezésében tanúi lehetünk annak, hogy milyen előítéletekkel kellett megküzdenie Cabrininek emigránsként és nőként, ebben pedig nagyszerű színészek egész sora segít bennünket John Litgow-tól David Morse-on és Giancarlo Gianninin át a főszereplő Cristiana Dell’Annáig.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.