Hogyan navigáljunk a jelenlegi magyarországi toborzási környezetben?-toborzóknak és jelölteknek

PR cikk vállalat befektetés
A toborzás dinamikája jelentős átalakuláson ment keresztül az elmúlt években, amelyet a technológiai fejlődés, a gazdasági nehézségek, a változó jelölti és piaci igények egyaránt alakítottak.

A toborzás dinamikája jelentős átalakuláson ment keresztül az elmúlt években, amelyet a technológiai fejlődés, a gazdasági nehézségek, a változó jelölti és piaci igények egyaránt alakítottak.

Sudtawee Thepsuponkul, Shutterstock.com

Sok más országhoz hasonlóan Magyarországon is megfigyelhető a digitális munkaerő-felvételi folyamatok irányába történő elmozdulás. Az online platformokon megjelenő álláshirdetésektől kezdve a virtuális interjúkon át az értékelésekig a technológia kulcsfontosságú szerepet játszik a toborzási munkafolyamatok racionalizálásában és a jelentkezők szélesebb körének elérésében.

No Fluff Jobs állásportál 2014-es megalapítása óta tevékenysége céljának tekinti, hogy megváltoztassa a toborzási folyamatok színvonalát és segítse a vállalatokat abban, hogy elindulhassanak a transzparencia útján. Célja továbbá, hogy hozzájáruljon mind a jelöltek, mind a toborzók idejének tiszteletben tartásához azáltal, hogy a jelentkezőnek az igényeikre szabott álláshirdetéseket kínál, a toborzókat pedig összeköti a potenciális jelöltekkel elsősorban az IT iparágban, kibővítve a marketing, értékesítési, pénzügyi, HR és egyéb területeivel is a lengyel, cseh, szlovák, ukrán és magyar piacon.

A transzparens toborzás hosszú távon jó befektetés a vállalatok számára, mivel pozitív képet alakít ki róluk a jelentkezők szemében. Másrészt a jelöltek dolgát is megkönnyíti, hiszen a feltüntetett bérsávból egyértelműen el tudják dönteni, hogy a felkínált összeg megfelel-e az elvárásaiknak vagy sem. Ezzel rengeteg időt és energiát spórolnak meg az interjúk során. A No Fluff Jobs oldalán ezért naprakész és részletes álláshirdetések kerülnek közzétételre, amelyekben vagy láthatóak a bérsávok, vagy pedig lehetősége van arra a jelöltnek, hogy ellenőrizze, az adott álláslehetőség megfelelnek-e a saját fizetési elvárásainak. Ez biztosítja, hogy a jelöltek mindig teljes körű információkkal rendelkezzenek ahhoz, hogy tudatosan jelentkezhessenek a kiválasztott állásokra. 

"Jelöltek tapasztalata az IT területén 2023-ban" címmel publikált No Fluff Jobs riport megállapításai rávilágítanak a felvételi folyamat egy kulcsfontosságú aspektusára: a fizetés átláthatóságára. Az IT-szakmában dolgozó jelöltek 60,3%-a hangsúlyozta a fizetésekkel kapcsolatos egyértelmű tájékoztatás fontosságát, és elsöprő, 89%-uk tapasztalta ennek az átláthatóságnak a hiányát az álláskeresés során. Ez azt mutatja, hogy a vállalatok részéről még van hova fejlődni.

 

Pedig a pozitív jelöltélmény biztosítása manapság prioritássá vált. A zökkenőmentes jelentkezési folyamatoktól kezdve az időben történő kommunikációig és visszajelzésig a vállalatoknak oda kell figyelnie a pozitív benyomásra, függetlenül a felvételi folyamat eredményétől.

Az erős munkáltatói márka kiépítése alapvető fontosságúvá vált a legjobb tehetségek vonzása és megtartása szempontjából. Már nem csak arról van szó, hogy vonzónak kell tűnni a potenciális munkavállalók számára. Hanem arról, hogy valóban olyan vállalati kultúrát építsenek a cégek, amely mind a jelenlegi, mind pedig a jövőbeli munkavállalónak egy vonzó és pozitív képet mutat. Ez azt jelenti, hogy olyan értékekre, munkakörnyezetre és fejlődési lehetőségekre kell összpontosítani, amelyek összhangban vannak a munkatársak törekvéseivel. A No Fluff Jobs lehetőséget, valamint segítséget kínál a vállalatok számára a személyre szabott, hiteles és kiemelkedő munkáltatói márka megalkotásában. 

A vállalatok felismerik, hogy a tehetségek elvesztésének és pótlásának költségei sokkal magasabbak, mint a tehetségek elégedett és elkötelezett megtartása. Az új cél tehát az, hogy az alkalmazottak érezzék, hogy megbecsülik őket, és hogy a szervezeten belül látnak jövőt maguk előtt, nem csak a felvételi szakaszban, hanem folyamatosan. Ez jelentős elmozdulást jelent az állások puszta betöltésétől az elkötelezett és elégedett munkaerő ápolása felé.

Az adatelemzés és a mesterséges intelligencia által vezérelt eszközök alkalmazása a toborzásban egyre nagyobb teret nyer, lehetővé téve a toborzók számára, hogy megalapozottabb felvételi döntéseket hozzanak. Ezek a technológiák segítenek a minták azonosításában, a jelöltek sikerének előrejelzésében és a toborzási folyamat általános hatékonyságának javításában. A No Fluff Jobs az adatvezérelt megközelítést vallja, melyet folyamatos piackutatással, felmérésekkel támaszt alá annak érdekében, hogy naprakész információkkal segítse mind a jelölteket és toborzókat a munkaerőpiac aktuális helyzetéről. Emellett mesterséges intelligencia megoldásokat alkalmazunk az álláshirdetések létrehozásának folyamatának javítása és egyszerűsítése érdekében.

Összefoglalva, a magyarországi munkaerő-toborzás gyorsan fejlődik, amit a technológiai innováció, a változó jelölti elvárások és a piaci dinamika hajt. A digitalizáció felkarolásával, a gyakorlati ismeretek képesítéssel szembeni előnyben részesítésével, a munkáltatói márkaépítésbe való befektetéssel, a sokszínűség és befogadás előmozdításával, az adatvezérelt meglátások kihasználásával és a jelöltélmény előtérbe helyezésével a szervezetek sikeresen navigálhatnak a jelenlegi toborzási környezetben, és a legjobb tehetségeket vonzhatják be, hogy előrevigyék vállalkozásukat.

No Fluff Jobs mindehhez megfelelő segítséget nyújthat, amit mit sem bizonyít jobban, mint hogy tíz éves tapasztalattal rendelkezik a transzparens toborzásban, már több, mint 10 250 munkáltató bízott meg szakértelmükben, valamint honlapja havi 3 milliós látogatottsággal rendelkezik, és blogját 60 ezren olvassák. 

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.