Vége az influenszerek uralmának! Mit jelent ez a követők számára?

Live,Streaming,,Phone,And,Black,Woman,Talking,On,Video,Podcast
Shutterstock/PeopleImages.com - Yuri A -
influenszer média reklám hazugság
Csalódott követők, elégedetlen fogyasztók! Vége az influenszerek uralmának.

Az elmúlt években az influenszerek olyan mértékű hatalmat szereztek, amely sokakat meglepett, hiszen nemcsak népszerűségre, de nagy összegű bevételre is szert tettek. Személyes történeteik, vonzó életmódjuk és megnyerő személyiségük irigylésre méltó volt, és csillogóan reklámozott termékeiket, szolgáltatásaikat milliók vették át tőlük. De a bizalom nem tart örökké, ha az sosem volt valódi, és most úgy tűnik, ennek lassan valóban vége.

vége
Az influenszerek túlzottan sok reklámot ömlesztenek ránk. De ennek vége!
Forrás: Shutterstock/RossHelen

Vége: Az Influenszerek felemelkedése és kudarca

Az influenszerek azért lettek ilyen mértékben népszerűek, mert sikerült bizalmi, hiteles kapcsolatot kialakítaniuk a követőikkel. Az emberek azonosulni tudtak velük, és sokszor úgy érezték, mintha a barátaikkal beszélgetnének, hiszen videóról videóra ugrálva betekintést nyerhettünk az életükbe. Azonban az idő múlásával egyre több influenszer kezdett szponzorált tartalmakat készíteni, ami mindezt a szépen felépített bizalmi légkört szétrombolta. A követők hamar rájöttek, hogy a termékek és szolgáltatások ajánlása sokszor nem a személyes tapasztalatokon alapul, hanem üzleti megállapodások része, amelynek részei maguk a követők is.

  • A mikroinfluencerek felvirágzása

A "klasszikus" influenszerek hitelessége tehát rohamosan kezdett romlani, és mint ahogyan az lenni szokott, a lerágott csont helyett, mindig jön egy új. A mikroinfluencerek, akik kisebb, de elkötelezettebb követőbázissal rendelkeznek, egyre népszerűbbek lettek. Ezek az influenszerek sokszor hitelesebbek, mivel szorosabb kapcsolatot ápolnak követőikkel, és kevesebb szponzorált tartalmat készítenek, ami sok új tartalomkövetőnek adott okot arra, hogy átpártoljon hozzájuk.

  • A hitelesség totális hiánya

Az influenszerek hitelessége komoly próbatétel elé került. Az átláthatóság hiánya, a túlzott szponzorált tartalom és a hamis ígéretek miatt sok követő kiábrándult. Az emberek egyre inkább kételkednek az influenszerek szavaiban, és óvatosabbak lettek az ajánlásaik elfogadásában. Egy felmérés szerint az emberek 62%-a már nem bízik annyira az influenszerekben, mint korábban.

  • A szponzorált tartalom árnyoldalai

Az influenszer-marketing növekedésével egyre több a szponzorált tartalom. Bár sokan szeretik ezeket, hiszen segítséget nyújthat egy-egy termék kiválasztásában, mégis gyakran elmosódik a határ a valódi ajánlás és a fizetett reklám között. Egy felmérés szerint az emberek 60%-a pont emiatt nem bízik már annyira az influenszerekben, hiszen túl sok a szponzorált tartalom, ami sok emberben alakít ki ellenszenvet.

  • Mit jelent ez a követők számára?

A változások sok követő számára egyfajta felszabadulást hoztak. Az emberek egyre inkább saját döntéseikre és tapasztalataikra támaszkodnak, és kevésbé befolyásolják őket az influenszerek ajánlásai. Ez az önállóság lehetővé teszi, hogy a fogyasztók tudatosabban és környezetkímélőbben válasszanak termékeket és szolgáltatásokat.

A digitális világ változása egyértelműen az autentikus tartalmak és a közvetlen kapcsolatépítés felé mutat. Ez új kihívások elé állítja az influenszereket, akiknek meg kell felelniük az egyre növekvő igényeknek és elvárásoknak. A jövőben azok lesznek sikeresek, akik képesek fenntartani a közönség bizalmát és hiteles kapcsolatokat építeni követőikkel, míg azok, akik nem alkalmazkodnak, hátrányba kerülhetnek a versenyben.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.