Coco Chanel, Christian Dior és Yves Saint Laurent természetesen megkerülhetetlenek. A "Kisasszonyról" Takács Nóra, a Life.hu sztárszerzője így írt a híres nőkről szóló sorozatában: "Chanel neve már önmagában tiszta költészet, arról nem is beszélve, mi mindent köszönhetünk neki: a klasszikus kis feketét, a gyöngysort, a N°5 parfümöt, a tipikus tweed nadrágkosztümöt és a mai napig divatos láncos 2.55 névre hallgató táskát. Coco Chanel maga a jól szabott történelem." És nem csak ő! A nemrég bemutatott Yves Saint Laurent film kapcsán írtunk arról az öt ruhadarabról és kiegészítőről, amit neki köszönhetünk. Mivel Saint Laurent a Dior divatháznál kezdte pályafutását, így nem feledkezhetünk meg a nagy mesterről sem, akinek tíz éve volt arra, hogy halhatatlanná tegye a Dior márkanevet és "valami egészen újat" (New Look) hozott a divatba. Azonban - ahogyan ígértük - ez csak a kezdet: eláruljuk, mit adott Madeleine Vionnet, Andre Courreges és Jean Paul Gaultier a női divatnak.
Madeleine Vionnet és a görög stílus
Legyen szó menyasszonyi vagy estélyi ruháról, a görög stílus az egyik legkedveltebb szabásvonal a mai napig. Mindezt a francia születésű Madeleine Vionnet-nak (1876 –1975) köszönhetjük, aki az ókori szobrászatból merített ihletet. A lágyan omló redők, frissen libbenő anyagok, a testet körbehullámzó vonalak egyszerre számítottak nagyon modernnek, mégis egyfajta időtlenséget adtak ruháinak. A ferdeszabás nagymesterének módszerét az utána következő tervezőzsenik mind elsajátították és alkalmazták is. Mi pedig a mai napig rajongunk ezekért a darabokért.
Görög stílusú estélyik a vörös szőnyegen:
André Courreges és az űrhajós stílus
Bár a hatvanas években a divatimádók szeme inkább Londonra szegeződött Párizs helyett, a híd-és útépítőként végzett André Courreges (1923 -) tett róla, hogy egy kicsit Franciaország is hozzátegyen a divat alakulásához. 1964-ben mutatta be azt a kollekciót, amely egy pillanat alatt divatba hozta a fehér csizmát, a nadrágot, a miniszoknyát (a brit Mary Quanttal párhuzamosan), a fluoreszkáló színeket - elsősorban a pirosat és a sárgát -, a fényes anyagokat, a PVC-t és a flittereket - ez utóbbi ma is elképesztő reneszánszát éli. Nem hátra nézett, nem a múlt ihlette meg, hanem kizárólag előre, a jövőbe.
Flitterek a vörös szőnyegen:
Jean Paul Gaultier és a fehérnemű felemelkedése
Madonna hegyes mellrésszel felszerelt fűzője 1990-ből ma már a divattörténelem része, pedig Jean Paul Gaultier (1952-) nem hajtott erre. Rajongott az énekesnőjért, aki felfigyelt a tervező kollekcióira, és őt kérte fel, hogy készítsen neki ruhákat a Blond Ambition koncertturnéra. A fűzéssel vagy beépített fűzővel készült darabok soha nem voltak olyan népszerűek, mint akkor, sikerük pedig mai napi töretlen. Ezzel Gaultier megteremtette az alsóruha mint külsőruházat trendjét, amely a vörös szőnyegen is kifejezetten kedvelt viselet.
Fehérnemű a vörös szőnyegen:
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.