Egy tornacipő mindenkinél ott lapul a szekrényben
A fiatalkoromból teljesen kimaradt a tornacipő, tűsarkús lány voltam egész életemben. Tavaly azonban kellett egy kényelmes lábbeli, így megvettem életem első, fehér tornacipőjét, és azóta minden megváltozott...Valószínűleg nem csak én járok - szó szerint - ebben a cipőben, hiszen a tornacipő ma az alapruhatár elengedhetetlen kelléke, pláne, amióta elegáns ruhákkal is trendi kombinálni. Ha pedig tornacipő, akkor mindenkinek a klasszikus Converse darabok ugranak be.
,,Ezek az alaptermékeink, az alacsony és magas szárú vászoncipők, tulajdonképpen „A Converse cipő", amit mindenki ismer. A legeladottabb szín világszerte és itthon is a fehér Chuck Taylor All Star cipő, jelenleg az alacsony szárú verzió kelendőbb, főleg a lányoknál" - meséli Kalovits Gábor, a Converse Magyarországi Képviselet menedzsere. De vajon miben rejlik a siker titka? ,,Ez egy lázadó márka, szembemegy a konvenciókkal, és hiába aktuális - szinte mindig -, mégsem része a mainstreamnek. Ez a cipő nem önmagáért van, hanem a vásárlóért, a vásárlótól lesz igazából cipő – azzal, hogy hordod, összekoszolod, ne adj' isten összefirkálod, és ezáltal megszemélyesíted. Mindig is egy szűk rétegnek szólt, és olyan emberek tették naggyá, mint például Curt Cobain a Nirvanából. De itthon is van néhány „celeb", aki csak ezt veszi fel (például Papp Szabi a Supernemből, vagy a népszerű fotós, Nánási Pali). Úgy tud „niche" lenni a márka, hogy valahol mégis divatos tömegeknek szól" - teszi hozzá Gábor.
A klasszikus modellek mellett évről évre új színekkel, mintákkal, stílusokkal próbálkozik a cég - van, ami remekül beválik, és van olyan is, ami itthon eladhatatlan. ,,A fent említett darabok mindig nagyon jó fogadtatásra találnak, ilyenek voltak a szuperhősös cipők, de akár a belső magas sarok, vagy a szegecses kollekció is erős volt. Idén is kiemeltek a tavaly kezdődött cipzáras felsőrészes, vagy a fesztiválszezonra különösen hasznos full gumis darabok." A megújulás évről évre borítékolható, a márka mindig készül 1-1 új dobással. ,,Világszerte fut a kampányunk, amelynek címe „Made by You", ahol híres és kevésbé híres emberek használt és perszonalizált cipőit mutatjuk be, ezzel is a márka sokszínűségét hirdetve. És persze már „melegítünk" a nagy eseményre; a kommunikációnk idén tavasztól a 2017-es 100 éves Chuck Taylor All Star évfordulóra összpontosít."
Farmer nélkül nincs ruhatár
A farmer mindig jó döntés - ugye te is így vagy ezzel? Ez a ruhadarab télen-nyáron beválik, már csak az a kérdés, milyen stílusú és hány darab legyen a gardróbban. Ha pedig klasszikus farmer, akkor az emberek nagy részének a Levi's ugrik be, méghozzá az 501-es modell. Tudtad például, hogy ezt a ruhadarabot a Time Magazin a 20. század legdivatosabb termékének választotta? ,,A férfiak körében népszerűbb az 501-es nadrág. Ha a Levi's márka szintjén nézzük, akkor 65-35 százalék az aránya a férfi-női értékesítésnek. Ez idáig - a nadrág 19. század végi indulása óta - globálisan körülbelül 4,1 milliárd 501-es farmert értékesített a cég" - árulta el nekünk Bodonyi Andrea, a Levi Strauss Magyarország sajtósa.
De miért lett 501-es? Levi Strauss gyártási kizárólagossága 1890-ben járt le, így az általa gyártott terméknek egyedi cikkszámot adott, amellyel megkülönböztetheti a többi terméktől. Minden 501-es farmer az “anti fit” szabásvonal alapján készül, mely azt jelenti, hogy a nadrág derékrésze (hátul) egyenes vonalú szabás alapján lett kialakítva (kerekített helyett). Vagyis direkt nem követi a testalkatot, hanem úgymond lóg a csípőn, pont úgy, mint régen a munkásoverallok. Emellett kizárólag eredeti rézszegecseket használnak, pont olyanokat, mint 150 évvel ezelőtt. Levi Strauss 1873-ban szerzett kizárólagosságot a „szegecselt nadrágokra”, amelyek akkortájt a legerősebb és legstrapabíróbb termékek voltak. Ez megfelelt a vasúti munkások, aranybányászok, cowboyok erősen igénybevevő életvitelének. Kicsivel később a hátsó zsebek szegecseit eltávolították, mivel azok sértették a lovasok nyergeit. Először ezeket a zsebek alá helyezték, majd később megerősítették a zsebek varrását, hogy így bírja a nehéz kiképzést.
Ami még hozzájárul az 501-es egyediségéhez, az a gombos sliccrész - ma a farmerok nagy része cipzáras, ám ez a darab csakis gombos változatban érhető el, és ezen a cég nem is kíván változtatni. Miért is tennék, hiszen eddig is remekül bevált a dolog, a vásárlók nagy része pont ezért ragaszkodik a márkához. Természetesen újítások is mindig vannak, 2015-ben például piacra került az 501 CT, vagyis Customized & Tapered, ami annyit tesz, hogy újraszabva és beszűkítve, ezáltal alkalmazkodik a legfrissebb, szűkülő szárú divatirányzatokhoz, mind férfi és mind női vonalon egyaránt.
Ami nem csak a férfiakon mutat őrülten jól - a pilótaszemüveg örök sláger
Nemrég összeszedtük, melyek azok a ruhadarabok, kiegészítők, amiket imádunk a férfiakon - a pilótaszemüveg pedig egyértelműen a csábítás egyik elengedhetetlen kelléke. Laza, szexi, dögös - és nem csak a pasikon! Ezt még sokan gondolhatják így, a Ray-Ban napszemüveg ugyanis világszerte népszerű. A cég legtöbbet eladott terméke a 3025-ös pilótamodell - tudtuk meg Németh Anitától, a magyarországi Optic World hálózatvezetőjétől.
,,Eltérő piackutatási adataink vannak erről, de a magyar lakosság körülbelül 3-5 vagy 5-7 százaléka tekinthető potenciális vásárlónak, a női és a férfi vásárlók aránya fele-fele" - árulta el Németh Anita.
De vajon miben rejlik a titok? Miért más ez a stílus, ez a brand, mint a többi - miért épp ez lett ikonikus? ,,Talán azért, mert a Ray-Ban egy jól felépített titok része. Illetve az ereje is fontos, hiszen ez a márka azon kevesek közé tartozik, ahol kizárólag csak szemüvegekről beszélünk. Ezáltal nagyon könnyen azonosítható, és csak ezekhez a kiegészítőkhöz kötik. Itt nincsenek ruhák, táskák, kozmetikumok, kizárólag szemüvegek" - teszi hozzá Anita.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.