Levi Straussnak köszönhetjük azt a nadrágot, ami mára egy olyan úgynevezett alapdarabbá vált, amiből mindenkinek legalább egy darab megtalálható a gardróbjában. A világhírű Levi's 501 –es névre keresztelt farmere a fashion dinasztiáknak azon darabja, amiből az évek alatt a legtöbb replika készült el.
Az ikonikus farmer megteremtője, Löb Strauss néven egy szegény sorsú németországi zsidó családba született 1829-ben. Édesapja Hirsch Strauss, édesanyja Rebecca Haass voltak. Löb tizennyolc éves volt, amikor anyjával és két nővérével az Egyesült Államokba hajóztak. Amikor megkapta az állampolgárságot nevét Levi-re változtatta.
A jó üzleti érzékkel megáldott zsidó fiatal 1853-ban alapította meg vállalkozását, ami akkor még nem ruha gyártással foglalkozott, ám már ekkor is árusított a denim megnevezésű erős szövetet, amelyből akkoriban a híres szabómester Jacob Davis is gyakorta vásárolt. A mesternek több forradalmi ötlete is volt, ám sajnos nem volt rá pénze, hogy megvalósítsa terveit, pedig többek között az is az ő fejéből pattant ki, hogy ha a nadrágokat szegecsekkel erősíti meg, akkor sokkal több ideig lehet őket hordani. Miután ötletét elmondta Straussnak együtt tervezték meg a híres 501-es farmert is.
Így született meg a Levi Strauss & Co. szegecses nadrág, ami azóta világhírre tett szert. David 1870-ben egy favágó megrendelésére készítette el a legelső farmernadrágot, amihez ekkor fehér vitorlavászon szövetet választott, amit természetesen Strauss boltjában szerzett be. Ez a prototípus sokkal jobban bírta a gyűrődést, mint amiről a megrendelője valaha álmodott, ezért szinte pillanatok alatt hatalmas népszerűségre tett szert a munkások körében.A hatalmas siker miatt egyre többen rendeltek belőle, ennek köszönhetően, 1873-ban közösen szabadalmaztatták a terméket, amit Levi's – névre kereszteltek.
A legelső farmernek egyetlen farzsebe volt, csak 1901-ben megkapta a másodikat is. Rendelkezett még óratartó zsebbel, és néhány szegeccsel is.
Ám ekkor 1873-tól 1890-ig még nem 501-es ként vált ismertté, csupán dupla X-el jelölték, ami hivatalosan is a legjobb minőségű felhasznált textilt jelentette. 1890 azonban hatalmas fordulópontot jelentett a szabó és a kerekedő számára, hiszen ettől az évtől kezdve mindenki számára elérhetővé váltak a szegecsekkel megerősített denim nadrágok, ezért egy egyedi sorszámmal kellett ellátni a modellt.
Azt, hogy miért éppen az 501-es számot kapta azt ma már senki sem tudja pontosan,
ugyanis 1906-ban egy San Francisco-i földrengés következtében sajnos tűz ütött ki a Levi's épületében, és a számos fontos irattal együtt az erről szóló dokumentum is odaveszett. Ugyanez a tűzvész pusztította el azt a titkot is, ami a nadrág hátsó zsebének varrási mikéntjéről árulkodott.
Az anyagot szétszakító lovak, csak a piacra dobás után kerültek fel, a nadrágot díszítő bőrre. Korábban csak az anyagot illető legfontosabb információkat tüntették fel rajta, ám az illusztráció sokat segített azoknak az olvasni nem tudó munkásoknak, akik a strapabíró ominózus 501-est keresték.
Strauss hamar ráérzett az üzlet ízére, és 1880-ban piacra dobta az azóta is úgynevezett must-have darabnak számító farmerdzsekit, ami akkor még úgy nézett ki, mint egy férfi ing, de az anyag vastagsága és erőssége miatt kabát funkciót töltött be. Mai formáját 1962-ben kapta meg, és ezzel annyira beírta magát a divat nagykönyvébe, ahogy azóta is ugyanazt a konstrukciót gyártják. A Trucker Jacket, vagyis a kamionos dzseki tényleg az amerikai kamionsofőrökről kapta a nevét, akik örömmel viselték a gardróbok alap darabjává váló farmer kabátot.
Levi Strauss a farmer megteremtője egy olyan ikonikus és örökérvényű darabot hozott létre, ami a divat mindenkori változásait is túléli. Nincs olyan generáció, akinek ne lenne a szekrényében legalább egy farmernadrág.
Még maga Yves Saint Laurent a híres divattervező is megirigyelte Levis Strauss munkáját, hiszen így vélekedett a farmerről:
"Bárcsak én találtam volna fel a farmert.Van benne kifejezőképesség, szerénység, szexepil, egyszerűség –minden, ami remélem a saját ruháimban is megvan."– Yves Saint Laurent
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.