Christian Dior neve egybeforrt a divattal. Tekintve, hogy neve szinte mindenhol ismert, sokan feltételezhetik, hogy már mindent tudunk a híres tervezőről, akinek öröksége mélyen beivódott a divattörténelembe olyan nevekkel együtt, mint Coco Chanel, Jeanne-Marie Lanvin és Hubert de Givenchy. Valójában azonban karakterének rejtélyessége messze túlmutat azon, hogy úttörője volt a darázsderekat hangsúlyozó és a dús szoknyákat kiemelő stílusoknak. Születésnapja alkalmából elárulunk néhány izgalmast tényt a tervezőről.
1945 után a háborús öltözködés unalmába belefásult nők lelkesedéssel fogadták a Dior divatház által bemutatott pompát és a „New Look”-nak nevezett kollekciót. Dior munkáinak ihletése erősen a La Belle Époque (a Szép Évszázad) korszakából eredt, amelyet a tervező édesanyja, Isabelle Cardamone – akit Dior teljesen és mélységesen csodált – testesített meg számára darázsderékra emlékeztető sziluettjeivel és fényűző ruháival.
Divattervezői karrierje előtt Dior építész szeretett volna lenni, ám végül 1925-ben beiratkozott a Párizsi Politikai Tudományok Egyetemére, hogy politikatudományt tanuljon. Miután végzett, édesapja vett neki egy galériát, ahol olyan művészek alkotásait állították ki, mint Pablo Picasso, Jean Cocteau és Georges Braque. Ez volt az első alkalom, hogy Párizsban bemutatták Salvador Dalí „Az emlékezet állandósága” című festményét is.
Dior szenvedélyesen szeretett fürdeni, és halála hónapjában Észak-Olaszországba utazott egy gyógyfürdőbe, hogy pihenjen. Ott tartózkodása alatt, október 24-én, egy harmadik, és végzetes szívrohamot szenvedett. A hivatalos halottkém jelentése szerint a rohamot egészségtelen étkezési szokások okozták; azonban sokan spekuláltak arról, hogy a halált egy halszálka miatti fulladás vagy egy kártyajáték közbeni adrenalinlöket idézhette elő.
Carmel Snow, a Harper’s Bazaar főszerkesztője 1934 és 1958 között nevezte el Dior háború utáni divatforradalmát „The New Look”-nak. Mások azonban kevésbé voltak elragadtatva, és tiltakoztak a tervező anyagpazarlása ellen, különösen a háborús jegyrendszer takarékoskodásra buzdító mantrájának fényében: „javíts, toldd, foltozd.” Ennek eredményeként Dior egy újabb találó becenevet kapott: a „Szegélyek Zsarnoka.”
„A nép közül jöttem! Imádniuk kell engem; szóval Christian Diorozzanak meg tetőtől talpig” – énekelte Madonna az 1996-os Evita című musicalben. A Broadway-dalok szövegétől kezdve Morrissey dalszövegeiig Dior neve számtalan helyen felbukkan a kortárs kultúrában. Az egyik legszebb utalás Haruki Murakami regényében, a Norvég erdőben található: „Kimentem a fürdőszobába, és elővettem a Christian Dior kölni üvegét, amit valaki Kumikonak adott… Lassan az egész tartalmát a mosdókagylóba öntöttem.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.