Fekete csipkék, drámai sminkek és sötét szoknyák: a gótika és a vámpírdivat hódított a kifutón

A kultúrában, a szórakoztatóiparban és a művészetben egyaránt váratlanul újra felbukkant 2025-ben a ’80-as évek azon szubkultúrája, amely fekete öltözékéről és anakronisztikus esztétikájáról volt ismert. Ami a divatot illeti, a Nosferatu című film komor eleganciája és fodros főkötői számos divatrajongót sodort egy igazi gótikus lázba. Az idei januári Couture Fashion Weeken a tervezők is a sötét oldalukat ölelték magukhoz, a 18. századi technikákat és a gótikus horrort idézve. Az idei haute couture divathét ruhái minden vámpírt divatossá tennének.
A drámai részletek mindenhol jelen voltak: Edward-kori puffos ujjak, Erzsébet-kori fűzők és merev viktoriánus krinolinok vonultak végig a kifutón, akár egy vámpír éjfél után. Párizsban a szokásosnál is több komor, fekete estélyi ruha volt látható. Ráadásul a bemutatók nyugtalanító és fantasztikus díszletei – például gomolygó sötét vitorlák és falfestmények – egyenesen egy vámpíros film részleteit idézték meg.
Ebben a szezonban minden sarkon ragyogó borzalmak rejtőztek. Az Armani Privé bemutató gótikus stílusba csapott át: az elbűvölő, múltidéző flapperruhák, feketebársony-díszítések és drámai macskaszemsmink uralták a kifutót. A Chanel a szokásos pasztelljei és tweedjei között egy szokatlanul gótikus kollekciót mutatott be: fátyolos fekete csipkeruhák jelentek meg a kifutón. Ha szeretnél gótikus stílusban tündökölni, akkor első lépésként viselj feketét és csipkét.
A Jean Paul Gaultier háznál Ludovic de Saint Sernin, a márka legújabb vendégtervezője, talán a legkülönlegesebb értelmezését adta a végzetes románcnak egy nautikus gót kollekcióval. A bemutatón egy kísértethajó-fejdísz tűnt fel (apró, foszladozó fekete vitorlákkal), egy érzéki fekete halászhálóból készült ruha, valamint egy átázott fűzős estélyi, amely úgy festett, mintha épp most sodorta volna partra a tenger.
A legmelodramatikusabb mind közül Alessandro Michele első couture-kollekciója volt a Valentino számára. A nehézkes, krinolinnal bélelt báli ruhák és a hátborzongató velencei maszkok hozták a gótikus hangulatot, míg a pannier szoknyák, harangujjak és magas gallérok múltidéző látványt nyújtottak – mintha csak az Interjú a vámpírral díszletéből léptek volna ki. Ahogyan Michele minden bemutatója, ez is vizuális lakoma volt – és több darab határozottan a vérszívók világát idézte.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.