Donatella Versace csütörtökön hivatalosan is bejelentette, hogy lemond kreatív igazgatói és tervezői posztjáról, és a jövőben márkanagykövetként képviseli a divatházat. A döntés azonban sokak szerint nem önszántából hozta meg. Egyes források szerint a háttérben vállalati átalakulások állnak, amelynek következtében a Versace teljes irányítása kikerülhet a család kezéből.
A Versace divatházat 2018-ban vásárolta fel a Capri Holdings, a Michael Kors márkát is birtokló vállalat, nagyjából 1,8 milliárd euróért. Akkor Donatella Versace bizakodó volt a partnerségben, és remélte, hogy közösen építhetik tovább a márkát. Most azonban úgy tűnik, a Capri Holdings az eladásra készíti elő a Versacét, és a Prada lehet a potenciális vevő.
A kreatív igazgatói pozíciót áprilistól Dario Vitale, a Miu Miu korábbi dizájn- és arculatigazgatója veszi át, ezzel a Versace történetében először fordul elő, hogy nem a család egyik tagja vezeti a márkát.
Egy divatipari forrás szerint:
Bánni fogják a napot, amikor ezt megtették… nincs Versace Donatella nélkül.
Donatella Versace 1997-ben, bátyja, Gianni Versace tragikus meggyilkolása után vette át a divatház vezetését. Az elmúlt több mint két évtizedben sikerült a márkát több milliárd dolláros divatóriássá fejlesztenie, és olyan világsztárokkal hozta kapcsolatba a Versacét, mint Taylor Swift, Anne Hathaway, Rihanna, Lady Gaga és Channing Tatum.
A divatház történetének egyik legikonikusabb pillanata volt, amikor Jennifer Lopez a 2000-es Grammy-díjátadón egy áttetsző, mélyen dekoltált „dzsungelruhában” jelent meg, amely akkoriban akkora szenzációt keltett, hogy a Google képes keresőfunkciójának létrehozásához vezetett.
A bennfentesek szerint Donatella távozásával a Versace elveszíti legfontosabb alapkövét. Egy forrás így fogalmazott:
Családi cég volt, és minden, amit Donatella tett, Gianniért történt. Elvehetik a címét, de soha nem veszik el a nevét.
Donatella maga is hangsúlyozta, hogy távozása ellenére a Versace mindig is az élete része marad: „Én maradok a Versace legszenvedélyesebb támogatója. A Versace a DNS-emben van és mindig a szívemben lesz” – nyilatkozta.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.