A fehérhez a nyugati kultúrákban a tisztaságot, a kifinomultságot, az alkalmiságot társítjuk, elég csak az esküvői ruha fehér színére gondolnunk. Léber Barbara divattervező szerint a tiszta fehér újra trend lett: - Néhány szezonnal korábban a bézs és az ekrü számított különlegesnek, később egy teljesen meglepő színnel, például feketével díszítettük a menyasszonyi ruhákat. Az idei szezonban viszont újra a tiszta fehér a legerőteljesebb trend. - mondja a divattervező.
A fehér szín térhódítása a hétköznapi ruhákban is megfigyelhető: akiben igény van a letisztultságra, a természetességre, a sallangmentességre, és aki tudatosan ki akar tűnni a tömegből - jellemzően az választ fehéret.
Ha a bátorság megvan, egy apró trükkel könnyebben dönthetünk a hozzánk leginkább passzoló fehér árnyalatról:- A fehér alapvetően jól illik a bőr színéhez, de nem mindegy, melyik árnyalat. A színválasztásánál érdemes a szem fehérjének színéből kiindulni: ha az kékes, akkor a legvilágosabb fehér fog jól állni nekünk, ha inkább sárgás, akkor válasszunk tört fehér, vagy ekrü színű ruhát. A hatás ugyanaz lesz! - javasolja Léber Barbara.
A lakberendezésben is megjelent a fehér dominanciája, bár itt több felületet és anyagot kell összehangolni, mint egy ruha esetében. Elek Márton, a Geppetto Belsőépítészeti Stúdió tanácsadója szerint a fehér színt preferálókat igényesség, kifinomultság és tudatosság jellemezi: - Ha fehér nadrágot vesz fel valaki, tudjuk, hogy nem piszkos munkába fog, ugyanígy, ha valaki fehér padlót kér a lakásába, az arról árulkodik, hogy vigyáz a dolgaira, nem teszi ki olyan hatásoknak, amitől hamar összekoszolódhatna.
A belsőépítészetben korábban egy-egy terület vagy tárgy kiemelésére a fehér és a sötét színek kontrasztjával játszottak a szakemberek. - A mai trend inkább arra visz, hogy az adott színt eltérő felületeken alkalmazzuk és azokat különböző eszközökkel, például jól megválasztott világítással emeljük ki a környezetből. - mondja a tanácsadó. - A fehér szín egyébként erre a legalkalmasabb, mert ezen lehet a legjobb árnyékhatásokat elérni.
A 2011-es év egyik legfontosabb divatszíne a high-tech tárgyakon is megjelenik, tulajdonosuk egyszerre sugall eleganciát és könnyed életstílust A tech világon belül például az Apple termékportfóliójában is mindig megtalálhatóak a fehér színű eszközök, valószínűleg nem véletlenül : a T-Mobile felmérése, amely szerint iPhone-os ügyfelei között is igen népszerű a színek királynője.
(támogatott cikk)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.