"Azt már korábbi tanulmányok is kimutatták, hogy az ételhirdetések éhségérzetet váltanak ki," - fejtette ki Kathleen Page, az Egyetem Keck Orvosi Iskolájának munkatársa -"a mostani vizsgálatok azonban arra is választ adnak, miként reagál az agy az ételek ábrázolásaira, és mindez miként növeli az éhségérzetünket, valamint bizonyos ételek utáni sóvárgásunkat. Ennek felismerése azért is fontos, mert az agy jutalmazó központjának ingerlése túlevéshez, sőt elhízáshoz is vezethet."
Page és munkatársai mágneses rezonancia felvételek segítségével figyelték meg 13 elhízott egyén agyi reakcióit, miközben azok magas, illetve alacsony kalóriatartalmú ételekről készült képeket nézegettek. Az alanyok 15 és 25 év közötti hispán nők voltak, mivel a nők köztudottan fogékonyabbak az ételekre, a hispánok között pedig magas a kettestípusú cukorbetegség kockázata.
A hizlaló ételek nézegetése után a kísérleti alanyoknak 1-től 10-ig terjedő skálán kellett megjelölniük éhségérzetüket, valamint édes vagy egyéb ízletes ételek iránti vágyakozásukat. A kísérlet felénél a nőknek 50 gramm glükózt - ami nagyjából egy dobozos üdítőnek felel meg -, majd újabb idő elteltével 50 gramm fruktózt kellett inniuk.
Amint arról Page beszámolt, azt sejtették, hogy az ételekről készült képek aktiválni fogják az agy jutalmazó központját, azon azonban meglepődtek, hogy a glükóz, valamint a fruktóz fogyasztása milyen mértékben növelte az éhségérzetet, valamint az ízletes, fűszeres ételek utáni sóvárgást.
"Az emberi szervezet úgy lett kialakítva, hogy egyen és energiát raktározzon, a történelem előtti időkben pedig az volt a cél, hogy minél magasabb kalóriatartalmú ételeket együnk, mivel nem lehetett tudni, mikor jutunk legközelebb táplálékhoz" - fejtette ki Page, majd hozzátette, hogy természetesen ma már más a helyzet, ám a hozzáadott cukor fogyasztása hasonló reakciókat vált ki ma is, és azonnal megnöveli a különféle ételek utáni vágyakozásunkat. (Forrás: Medipress)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.