Sokak számára kihívást jelent, hogy elkerüljék az édességek sorát és a fagylaltos pultot a szupermarketben. Most azonban olyan egyszerű megoldást sikerült találni minderre, ami már önmagában is egészséges: az almafogyasztás ugyanis 25 százalékkal növeli a zöldség- és gyümölcsvásárlási kedvet.
Az egyesült államokbeli kutatók úgy vélik, hogy az emberek hajlamosabbak egészségesebb élelmiszereket pakolni a kosárba, amennyiben közvetlenül előtte is olyat ettek. Javaslatuk szerint érdemes tehát bekapni egy falat gyümölcsöt indulás előtt. Ez a következtetés egy 120 fős kísérletből származik, amelynek során a csapat egyik harmadának almát, másik harmadának pedig kekszet adtak, a többieknek pedig semmit, aztán elküldték őket bevásárolni.
A kutatók nyomon követték, ki mit vett, így bebizonyosodott, hogy az „almások" a „kekszeseknél" 28 százalékkal több zöldséget és gyümölcsöt vásároltak, a semmit sem kapóknál pedig 25 százalékkal többet. „Ebből világossá vált számunkra, hogy némi egészséges nassolnivaló jót tesz bevásárlás előtt, és kedvet csinál a további tudatos táplálkozáshoz" – magyarázta a munkálatokat irányító Dr. Aner Tal, a Cornell University munkatársa. A második kísérlet során virtuális vásárlásra kérték a résztvevőket. Ez alkalommal 56 embernek mutattak 20 termékpárt, s dönteniük kellett, melyikből mit választanak. A párok egy magas és egy alacsony kalóriatartalmú árucikket mutattak. Itt is kiderült, hogy az alma egészségesebb választásra ösztönöz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.