Szakadt póló kontra dögös fitneszcucc – Te melyiket választanád?

Forrás: Dreamstime -
edzőterem márka teljesítmény
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Egy friss kutatás szerint a designermárkák olyan hatással vannak szervezetünkre, hogy rögtön jobban teljesítünk az edzőteremben. Még érdekesebbé teszi a jelenséget a tény, hogy csupán placebohatásról van szó. De mégis mit jelent ez?

Egy kutatás eredménye

A Consumer Research című lapban publikált kutatás szerint fokozza a teljesítményünket, ha ismert, méregdrága márkás holmit viselünk, mivel ilyenkor mi is jobbnak, hatékonyabbnak és értékesebbnek érezzük magunkat. A University of Kentucky munkatársai edzőtermekben és munkaállomásokon mérték a résztvevők teljesítményét, míg rájöttek erre.

Forrás: Dreamstime

"Az érdekelt bennünket, hogy vajon a puszta tudat, hogy az általunk viselt holmi segít hatékonyabbá válni, befolyásolja-e a tényleges teljesítményünket. Úgy néz ki, hogy igen, a placebohatás abszolút működik" – foglalja össze a lényeget Aaron Garvey, a University of Kentucky adjunktusa. Annak érdekében, hogy közelebb kerüljenek a placebohatás feltérképezéséhez,

manipulálták a termékeken látható címkéket, amelyeket a résztvevők használtak, és csodák csodájára kiderült, hogy a legmárkásabb(nak hitt) golfütő segítségével teljesítettek a legjobban az alanyok. Akkor is, ha a valóságban ez egy olcsó, névtelen sporteszköz volt csupán.

Hasonló a helyzet a sportcipőkkel, de még a sínadrágokkal is: minél márkásabbnak gondoljuk, annál jobban teljesítünk, mivel elhisszük azt, hogy különleges fogyasztói élményben van részünk, amely által mi is jobbak vagyunk.

Forrás: Youtube

Márkaőrület

A helyzet jól mutatja, hogy elképesztő márkaőrületben élünk, és ebből a kutatásból világosan kiderült, hogy akkor érezzük magunkat valakinek, ha márkás holmikban járunk. De miért? És mennyire jelenti ez azt, hogy a külsőségekre építő világban élünk? Vagy ez csak azt mutatja: egyszerűen szeretünk jól kinézni? Hiszen ki ne akarna tetszeni magának? Esetleg mindez csak egy jó marketing eredménye? Hiszen minden nagy márka kommunikációjában jelen van, hogy a boldogságot, az élményt akarja eladni a ruhákon keresztül.

Szakadt póló kontra márkás fitneszruha

Mi azt gondoljuk, hogy mindenki válassza azt, amiben jól érzi magát. Ha egy 1000 forintos, agyonhordott trikóban és egy cicanaciban szeretsz edzeni, hordd azt. Ha a márkás ruhában, és megengedheted magadnak, vedd meg azt. Igazából egy pontban találkozik mindkét tábor, a mozgás szeretetében. Tehát menjetek, mozogjatok, és érezzétek jól magatokat a bőrötökben!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.