Az online vásárlásnak rengeteg előnye van, így nem is csoda, hogy olyan sokan szeretnek webshopról rendelni. Még a menyasszonyi ruhájukat is többen nézik ki innen, és sokszor meg is bánják, de nagyon. Korábban összeszedtük azokat a szempontokat, amelyekre nagyon oda kell figyelni, ha egy általad addig ismeretlen webshopra tévedtél, és szeretnél megbizonyosodni a hitelességéről. Most pedig 8 olyan webshopot mutatunk be, amit érdemes nagy ívben elkerülni, mert bóvli termékeket küldenek, és a pénzvisszafizetési garancia érvényesítéséhez egyszerűen lehetetlen felvenni velük a kapcsolatot.
1. TwinkleDeals.com
Már több mint 15 ezer panasz érkezett a webshopról. A ruhákat silány módon varrják, mindenhol cérna- és szövetszálak lógnak ki.
2. Wish.com
Az elmúlt három évben 235 panasz érkezett a cégről a ruhák minősége, a szállítás vagy a garancia miatt.
3. FashionMia.com
Közel 1600 véleményből 900 ember a legalacsonyabb értékelést adta ennek az oldalnak, főleg méretezési hibákra panaszkodtak. „A legnagyobb méretet rendeltem, mégis egy tízévesnek való ruhát kaptam” – írta az egyik vásárló.
4. SammyDress.com
A kínai alapítású cég az abszolút megbízhatatlan kategóriába tartozik. Nemhogy egy magánvásárló, de egy kifejezetten vásárlói panaszokkal foglalkozó cég sem tudta felvenni vele a kapcsolatot.
5. Rosegal.com
Ez a webshop is igazi bóvlit árul: a legsilányabb anyagok a legrondább kivitelezéssel párosulnak. Egy értékelő oldalon 3000 vásárlótól kapták a legalacsonyabb besorolást.
6. DressLily.com
Az értékelésekben a legtöbbször használt szó rájuk a „tolvajok” és a „csalók”. Jó néhány ezer vásárló véleményezte őket így.
7. BeckyDress.com
Az előbbiekhez képest sokkal kevesebb, nagyjából 150 véleményezés áll rendelkezésünkre erről a webshopról, de azoknak a legnagyobb része arról szól, hogy a webshopon kínált termékeknek semmi közük nincs a kipostázott termékekhez.
8. Zaful.com
A rossz minőség itt is garantált, ráadásul nem lehet felvenni velük a kapcsolatot, miután feladták a megrendelt ruhákat.
A szakértő véleménye
Talán benned is felmerült a kérdés, mégis hogyan működhetnek hosszú távon a megbízhatatlan webshopok, és mi a teendő, ha mi is hasonlóan silány árut kaptunk. Ezeket a kérdéseket Gerhát-Molnár Irina e-shop-szakértőnek, hazánk egyik legnagyobb online webáruháza ügyvezető igazgatójának tettük fel.
„Mindig is lesznek olyan vállalkozások, akik a vásárlók jóhiszeműségére játszanak, és próbálják a silány termékeket eladni. Ezek száma csak akkor fog csökkenni, ha elővigyázatosabbakká válunk mi, fogyasztók. Ehhez a következőket kell figyelni:
Ha mindezeket megvizsgáltuk és rendelünk egy oldalról, akkor jó, ha tudjuk a következőket:
Van elállási jogunk! Ez azt jelenti, hogy az interneten megkötött szerződéstől egyoldalúan visszaléphetünk – a szerződés megkötésének napjától számított 14 naptári napon belül –, és a termék visszaküldése esetén követelhetjük a kereskedőtől az általunk kifizetett összeg visszatérítését. Az elállási jog kompenzálja azt, hogy a vásárlás előtt nem volt lehetőségünk a termék megvizsgálására és kipróbálására, továbbá, hogy kizárólag az eladó által egyoldalúan meghatározott információkra támaszkodhatunk a vásárlás előtt. Elállásunk esetén nem vagyunk kötelesek a kereskedő kérésére magyarázatot adni az elállás okára, különösebb indoklás nélkül visszaküldhetjük a terméket, a kereskedőnek vissza kell térítenie a megfizetett összeget. Külföldi portálról történő bankkártyás fizetés esetén egyeztessünk a bankunkkal, hogy milyen garanciák vannak bankkártyánk adatainak biztosítására” – mondta Gerhát-Molnár Irina e-shop-szakértő.
És mit lehet tenni akkor, amikor megkaptad a silány árut, és nem tudod felvenni a kapcsolatot a webshopot üzemeltető céggel?
„A vásárló panasszal élhet a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi felügyelőségen, valamint fordulhat az illetékes békéltető testülethez. Ez utóbbi hatáskörébe azok az ügyek tartoznak, melyekben a fogyasztó és a webáruház vitában áll a következők valamelyike miatt:
– a termék minősége, biztonságossága (például hibás teljesítés, szavatosság, jótállás),
– a termékfelelősségi szabályok alkalmazása (például hibás termék által okozott károk),
– a szolgáltatás minősége (hibás teljesítés)
– a szerződés megkötésével vagy teljesítése (például a szolgáltató egyáltalán nem teljesít, vagy nem azt teljesíti, amit vállalt).
Ha ezek nem vezetnek eredményre, akkor bírósághoz kell fordulni, de mivel az nagyságrendileg több idő, és anyagi vonzata is van, az első körben a másik kettő javasolt” – mondja a webshopszakértő.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.