Meetingekről a tükör elé
Az Ille-Ollát egy egypetéjű ikerpár alkotja, akik közül igazából Kata akart divattervező lenni, ám ez nem sokkal az érettségi előtt megfordult, így Lenke ment a MOME-ra, textil szakra, testvére pedig a nemzetközi tanulmányok felé vette az irány, hogy diplomata lehessen.
„Ne álmodd az életed, hanem éld az álmodat – nekem már középiskolás koromban is ez volt a mottóm. Dolgoztam középvállalatnál, NGO-nál, multinál, belekóstoltam a külügy protokolláris világába, és közben azt éreztem, hogy még mindig álmodozom valamiről. Lenke akkor már elkezdte építeni a brandet, én pedig elvégeztem a stylist szakot, és a közös szenvedélyünk a munkában is összehozott minket. A legjobb döntésem volt váltani, most azt érzem, a helyemen vagyok” – meséli Kata, aki azóta elsősorban cégvezetőként dolgozik, de stylistként is erősíti a csapatot.
„Úgy szoktuk mondani, hogy én meglátom az anyagban a ruhát, Kata pedig a ruhában a nőt. Ő gyerekkorában szeretett a tükör előtt pipiskedni, szetteket összeálmodni magának. Ma abban leli örömét, hogy ezt másoknak teszi: másoknak segít összeállítani, kinek mi áll jól – neki ez az alkotás, illetve maga a cégépítés, cégvezetés. Így egészítjük ki egymást” – teszi hozzá Lenke, a különleges gallérjairól már messziről felismerhető márka tervezője.
„A lehetőség mindvégig ott volt a kezemben”
Bojti Szilvi neve és hangja valószínűleg sokaknak ismerős lehet, éveken át dolgozott újságíróként és rádiós műsorvezetőként. Mindkét világ izgalmas és változatos, ám ami neki hiányzott, az az alkotás volt. Aztán egyik nap bevillant: a lehetőség ott lapul a szekrényben. Szilvi ugyanis eredetileg ruhatervezőként végzett, és bár annak már 20 éve, most leporolta a gépet, és hosszú éjszakákon át tervezett: nemcsak ruhákat, hanem egy új hivatást is.
„A koncepció a mozgalmas életet élő, letisztultságot kedvelő városi nő viseletének megalkotása volt, aki akár biciklivel is közlekedhet, és nem kell választania, hogy nőies legyen, vagy kényelmes. Lépésről lépésre haladtam, néhány barátomat is megkérdeztem egy-egy részletről, ez nagyon inspiráló volt. Újra visszakaptam azt a szenvedélyt, amivel élmény alkotni. Persze hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem nehéz ez az út, két hónapja nem volt szabadnapom, nem jut időm a barátaimra, és néha még enni is elfelejtek. De úgy érzem, megéri, mert a visszaigazolás folyamatosan ezt mutatja. Csak kapkodom a fejem, hogy alig fél évvel a White Lemon brand elindítása után már hányan keresik a ruháinkat a dizájnvásárokon.”
Kényszer szülte siker
„Emlékszem, az első ékszereket egy cipősdoboznyi üvegből és egy régi üvegvágóval készítettem, két évvel később pedig már Nico Roseberg Forma1-es autóversenyzőnek, majd a Köztársasági Elnöki Hivatalnak is dolgoztam. Magam sem hittem el...” – foglalja össze vállalkozása útját Panyi Zsuzsi, aki olyan ékszereket tervez, amelyek illeszkednek az aktuális trendekhez, ugyanakkor időtlen és kortalan darabok.
Az ékszereit viselve egy nő belülről fakadó szépsége valóban ragyogni tud, hiszen a panyizsuzsi kollekciókat nagyvonalú színhasználat és letisztult formák jellemzik. Ám Zsuzsi hétköznapjai kevésbé letisztultak, hiszen az egykori építész és online marketing szakértő kicsi gyerekei mellett otthon indította el és vezeti a vállalkozását.
Legnagyobb motivációja a váltásra az volt, hogy a munkája mellett sok időt tudjon a négy gyereke mellett lenni. E kötöttség miatti kényszerből kezdett online vállalkozni, amiből aztán előnyt kovácsolt.
Zsuzsi a tudását más alkotókkal is megosztja. Iparművészeknek, kézműveseknek ír blogot, és tanítja őket online, hogy hozzá hasonló sikereket érhessenek el!
Tippek azoktól, akiknek már sikerült
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.