A mozgás többek közt endorfint termel, serkenti a vérkeringést, javítja a koncentrációs képességet. Ezáltal, bár kvázi kevesebb szabadideje lesz, de azt jóval hasznosabban és hatékonyabban fogja eltölteni.
A sportközösség ugyanakkor megvédheti a gyermeket a „tinédzserkori görbe utaktól", hiszen szabadidejének többségében a sporttal fog foglalkozni - tehát az unalomból fakadó káros lázadozás nagyobb eséllyel maradhat el. A sport kitartásra, küzdésre tanítja a gyermeket, valamint képessé válik általa a kudarc és a siker feldolgozására is.
Fiatal tehetség a pályán - 9 évesen már leigazolt focista
A siker mögött jóllehet sokszor a szerencse és a mindenen átívelő őstehetség áll, ám több sporttörténeti példa áll előttünk, melyben az alázatosság, a kitartás és a szorgalom hozta meg a várt sikert. Nagy arra az esély, hogy tíz év múlva Bede Vajk történetére is így tekintsünk vissza. Pillants bele a magyar futball utánpótlásának, gyakran rejtett világába.
Nagyon nehéz a gyermek és a család számára megtalálni a megfelelő sportágat. Az egyéni és csapat mellett azt is számba kell venni, hogy mikor és hol vannak az edzések, de az sem mellékes, hogy mennyi költséggel jár. Ám, ha megtaláltátok, a gyermek csak profitálhat belőle.
Minden esetben mérd fel, hogy humán vagy reál beállítottságú-e, és ehhez mérten várj tőle az adott tantárgyak terén eredményt.
Szép a színjeles bizonyítvány, de érdemes mérlegelni az eredmény mögött lévő gyermeket is.
Sajnos nem ritka jelenség, hogy a szülő korrepetálással kívánja pótolni az otthoni közös tanulást. Nem hiszem, hogy különösebb magyarázatot igényelne, hogy ez miért is rossz stratégia.
Természetesen, akár már alsós korban is lehet indokolt némi fejlesztés, de ebben az esetben mindig valódi szakemberhez, tanárhoz vidd gyermekedet.
Azzal, hogy drámakörbe, szolfézs órára vagy épp művészeti táncra jár, jobban kinyitod számára a világot, mely rengeteg új impulzussal ajándékozza meg.
Nagyban befolyásolhatja akár a későbbi pályaválasztását is, de az egész világnézetére komoly befolyással lehet.
Az elsős gyermek életében még nem érdemes korrepetálásban, különórákban gondolkodni, elég neki az iskolai életbe való beszokás. Ez természetesen nem vonatkozik a testmozgásra, hiszen sok óvodás korú gyermek jár már rendszeresen sportolni, melyet az iskola kezdetével nem kell elhagyni, hiszen természetes részét képezik az életüknek.
Egy nagyobbal már bátran el lehet kezdeni a különórák megismertetését, persze, csak ha van hozzá kedve.
Erőltetni sosem szabad, sőt, a felhalmozásuk sem szerencsés.
Ez egyébként igaz az összes iskola utáni elfoglaltságra. Lehet, hogy a gyerek imád focizni, szereti a színjátszó szakkört, szüksége van fizika korrepetálásra, és még külön angoltanár is jár hozzá, de ha hosszú távon nincs egy szabad délutánja sem, amikor csak is ő döntheti el, hogy mit szeretne csinálni, az hamar kiégéshez vezet. A lényeg, hogy semmiféleképp se terheld túl, és ne kényszeríts bele semmibe.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.