A középiskola több szempontból is nagyon kemény terep a gyermekek számára. Egyrészt ők magukat már nem tartják gyereknek, de a körülöttük lévő felnőttek az önállósodási vágyaikat a legtöbb esetben nem támogatják, sőt. Tehát egyrészt ott van bennük ez a „ki is vagyok?" érzés, másrészt töménytelen mennyiségű elvárással kell szembenézniük a tanáraik részéről, valamint nem szabad megfeledkeznünk a mostanra bonyolulttá és szeszélyessé váló szociális kapcsolataikról sem. Egy ilyen élethelyzetben gyakoriak a depresszívebb időszakok, amelyeket a fiatalok kiválóan tudnak leplezni.
Miután az elmúlt öt évben több tanuló is öngyilkosságot kísérelt meg, Erin Castillo, a San Francisco Bay Area tanára innovatív módszert talált ki diákjai „ellenőrzésére".
Castillo egy nonverbális módszert akart létrehozni, hogy a diákok kegyes hazugságok és a szégyentől való félelem vezérelte általános válaszok helyett nyíltan tudják osztályuk felé kommunikálni az érzéseiket.
Minden reggel egy erre szolgáló táblára kell ragasztaniuk egy post itet, a hangulatuktól függő sorba: a „Szuperül vagyok"-tól egészen a „Nagyon sötét helyen vagyok"-ig.
A dolog érdekessége, hogy ez csak félig névtelen, ugyanis a lapok hátuljára mindenki felírja a saját nevét, amit osztálytársaik ugyan nem látnak, de a tanáruk igen. Így lehetőséget kap a pedagógus, hogy segíthessen. A mentális egészség tábla ugyanakkor másként is segít a diákoknak. Ránézve látják, hogy nincsenek egyedül, másoknak is van nehéz napjuk, vagy épp nehezebb időszakuk. Sőt az osztályban a diákok is támogatóbbak lettek egymással szemben, figyelmesebbek, amikor azt látják, hogy sok cetli került a két alsó sorba.
Fekete pedagógia: ami egy életre megnyomorít
A gyerekek közötti iskolai bántalmazásokról, a bullyingról viszonylag gyakran ejtünk szót. Arról azonban ritkábban beszélünk, milyen mértékben járulnak hozzá egy diák személyiségének rombolásához az iskola dolgozói, tanárai. A fekete pedagógia elnevezés a nevelő-oktató munka során átélt negatív élményeket foglalja magában, amelyek egy életre szóló sebet ejtenek a tanuló önbecsülésén, önbizalmán. Olvasd tovább!
Castillo nyomán már több másik iskolában, osztályban is bevezették az ehhez hasonló táblákat. Remek lenne, ha itthon is jutna idejük, energiájuk a tanároknak arra, hogy a tudás átadásán és számonkérésén túl a diákjaik lelkiállapotára is szenteljenek némi figyelmet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.