Elrettentő adatok igazolják a gyerekülések szükségességét
A Központi Statisztikai Hivatal beszámolója szerint 2019-ben Magyarországon 22198 személy sérült vagy halt meg közlekedési baleset miatt. Ebből a 14. életévüket betöltött gyerekek száma 470 fő volt. 411 gyermek könnyebb sérüléseket szenvedett, 52-en viszont súlyosan megsérültek. 7 kisgyerek életét már nem lehetett megmenteni. Pedig a gyerekülés és az ülésmagasító hatékonysága megkérdőjelezhetetlen: kutatások szerint 71-82%-kal csökkenti a sérülés és elhalálozás veszélyét.
A megfelelő biztonsági rendszer kiválasztása
Azt, hogy pontosan milyen típusú gyerekülésre van szükségünk, a lurkó kora, testmagassága és a súlya határozza meg. Ennélfogva a gyártók 6 különböző csoportba sorolják a gyermekbiztonsági rendszereket. A 0 és a 0+ típusokban azokat a gyerkőcöket utaztatjuk, akiknek a súlya még nem haladta meg a 13 kg-t. Ezt követi az I. csoport (9-18 kg), a II. (15-25 kg) és végül a III. (22-36 kg). Természetesen a súly nem minden. Ha a gyerek már kinőtte az aktuális gyerekülést – vagyis a feje magasabban van a háttámla tetejénél – váltani kell!
Miért van szükség az ülésmagasítóra?
Miután végig jártuk a gyerekülések szamárlétráját, a szükséges passzív biztonsági eszközök ideje még nem járt le. A KRESZ 48. paragrafusa szerint elől 150 cm-es, a hátsó ülésen pedig 135 cm-es magasság esetében már elhagyható a gyerekülés. Viszont az autó biztonsági öve a gyerekkel vállmagasságban kell lennie, ellenkező esetben nem integrált biztonsági rendszerre lesz szükség, vagyis ülésmagasítóra. Használjuk épp bármelyiket is, mindenképp gondoskodjunk a beszerelési útmutatók maradéktalan betartásáról!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.