Ma van a láthatatlan munka világnapja: számold ki, mennyit keresnél rendrakással, takarítással, mosással

Forrás: Shutterstock -
láthatatlan munka világnap házimunka
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Április első keddjén tartjuk a láthatatlan munka világnapját. Ide tartoznak azok a feladatok, melyeket a munkaidőnkön kívül végzünk. Ezeket muszáj megcsinálnunk, és teljesen természetes az elvégzésük, viszont, ha elmarad, az már feltűnik.

Manapság egyre nagyobb hangsúlyt kap a láthatatlan munka, éppen ezért tartjuk a világnapját április első keddjén. Régen azt sem tudtuk mi az, hiszen tulajdonképpen ma is teljesen természetes, hogy a munkánk mellett elvégezzük a háztartásbeli feladatokat, a kert körüli munkákat, bevásárolunk, befizetjük a csekkeket, ellátjuk a gyerekeket. Csakhogy ezek a tevékenységek is rengeteg időt és energiát emésztenek fel. Sokszor talán a család nem is becsüli igazán, de ha elmarad, az viszont már mindenkinek feltűnik.

A fotó illusztráció. Forrás: Shutterstock

Általában a nőkre sokkal több láthatatlan munka hárul, hiszen sokan tartják a klasszikus munkamegosztást, miszerint a nő feladata a házimunka, a férfié pedig a kerti (ha van) vagy éppen a barkácsolást, szerelést igénylő teendők. Csakhogy a két típusú láthatatlan munka gyakorisága igencsak eltérő, hiszen mosni, főzni, takarítani sokkal gyakrabban kell, mint mondjuk füvet nyírni, vagy felfúrni a falra egy képet.

A KSH a 2017-es adatai szerint a világban szinte mindenhol ezt a tendenciát követik. Hiába a váltotta fel a klasszikus családmodellt a kétkeresős családtípus, tehát amikor mindkét félnek van munkahelye, a láthatatlan munka aránya megmaradt – írta a Család.hu.

A lathatatlanmunka.hu oldalán egy kalkulátor segítségével kiszámolhatjuk, hogy mennyi pénzt is kapnánk, ha ezt a munkát is megfizetnék nekünk. Így jól látni, hogy tulajdonképpen ezek a tevékenységek egyáltalán nem elhanyagolhatóak.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.