A labor a kereskedelmi forgalomban kapható, fehér ruhákhoz ajánlott mosószerek közül vizsgált tíz folyékonyat és tíz mosóport. A termékek összetételét a címkén olvasható tájékoztatással vetették egybe. A minőségi ellenőrzés során pedig a tisztítási hatékonyságot vizsgálták.
A szakemberek megmérték a mosószerek felületaktív-anyag-, és oxigénalapú fehérítőszer-tartalmát, amely minden esetben belefért a csomagoláson feltüntetett értékhatárokba. Egyforma fehér textilmintákat kávéval, fűszerpaprikás olajjal, spenóttal és meggylével koszoltak össze, majd 24 órás száradás után automata mosógéppel, 40 °C-on kimosták. A legismertebb, drágább termékek kevésbé teljesítettek jól a mesterségesen létrehozott szennyeződések eltávolításában. A foltok eltüntetésében egy illatszerbolt-hálózat saját márkás mosópora volt a leghatékonyabb.
Az összesített pontszámban szoros másodikként végzett folyékony mosószert jó teljesítménye mellett legalacsonyabb ára repítette az élmezőnybe.
Keszthelyi Nikoletta fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkár elmondta: „A labor a fogyasztói ár és az adagolási ajánlás alapján számította ki az egy mosásra eső költséget. Hatalmas szórással szembesültek: a legolcsóbb, 27 forintos adagárú termék és a 120 forintos másik véglet között több, mint négyszeres a különbség. A vizsgálatok kedvező tapasztalata, hogy mindegyik mosószer megfelelt az előírt követelményeknek, egyetlen fogyasztóvédelmi hatósági eljárást sem kellett indítani. A teszteléssel a minisztérium abban is segít a fogyasztóknak, hogy az ár-érték arányt figyelembe véve tudatosabb, pénztárcájukat kímélő döntést hozhassanak vásárlásaik során."
A Fogyasztóvédelmi Portálon böngészhető eredmények alapján a fehér vagy világos színű, foltokkal szennyezett textíliák tisztításához érdemesebb lehet por alakú, fehérítő hatású mosószert választani. Általános, zsíros szennyeződésű ruhák esetén kíméletesek és hatékonyak a folyékony készítmények.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.