Az amerikai űrkutatási hivatal a szilárdtest- akkumulátorokat vizsgálva érte el az áttörést, melynek lényege, hogy ezek az akkumulátorok több energiát tárolnak és könnyebbek, mint az ipari szabványos lítium-ion akkumulátorok.
A szilárdtest akkumulátorok stresszes környezetben is jobban teljesítenek, mivel kevésbé hajlamosak a túlmelegedésre, a gyulladásra és az idő múlásával bekövetkező töltésvesztésre, ám jellemzően lassabban is sülnek ki, mint a lítium-ion akkumulátorok.
Ez idáig alkalmatlanná tette őket nagy elektronikai eszközök, például elektromos járművek táplálására, ám a NASA kutatóinak most sikerült az akkumulátorok kisütési sebességét tízszeresére növelniük olyan innovatív anyagok felhasználásával, amelyeket eddig még nem használtak akkumulátorokban.
„Ez az újfajta megközelítés lehetővé teszi, hogy megduplázzuk, vagy akár megháromszorozzuk az áramforrás által tárolható energiamennyiségét, ami messze meghaladja a korszerűnek tartott lítium-ion akkumulátorok képességeit" – idézte az Independent Rocco Viggianót, a NASA Clevelandi Glenn Kutatóközpontjának vzetőjét.
Az új akkumulátor már felkeltette a kormány érdeklődését, de az ipari és a tudományos körökben is felfigyeltek az innovációra, a SABERS kutatói pedig több szervezettel is együttműködnek a technológia fejlesztése érdekében.
A végső cél az, hogy úttörő szerepet töltsön be a fenntartható repülés új korszakában, amely megszünteti a repülőgépek szén-dioxid-kibocsátását és zaját.
A NASA már jelentős előrehaladást ért el ezen a területen a Maxwell becenévre hallgató X-57-es kísérleti repülőgépével, amely az üzemanyaggal működő légcsavarokat teljesen elektromos meghajtású rendszerre cseréli.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.