A történelem folyamán sajnos nem ez volt egy egyetlen tengeralattjáró, mely eltűnt a mélységben. Most összegyűjtöttünk pár katasztrófát, mely 2000 óta történt és ahol szintén nem sikerült a legénységet megmenteni.
1. Kurszk K-141, minden idők legborzalmasabb tengeralattjáró-balesete
2000. augusztus 12-én a K-141-es atom-tengeralattjáró egy hadgyakorlat során szenvedett balesetet a Barents-tengeren. 118 fős legénységével a Kurszk az orosz flotta egyik legerősebb tengeralattjárója volt, de ez sem mentette meg, amikor az egyik torpedója felrobbant, miközben a legénység kilövésre készítette elő. Az amerikai repülőgéphordozók elsüllyesztésére kifejlesztett torpedó hidrogén-peroxiddal, egy nagyon illékony anyaggal üzemelt, mely robbanása során több közeli torpedó második, még nagyobb detonációját váltotta ki, mely el is süllyesztette a tengeralattjárót.
A helyzet drámaiságát fokozta, hogy a legénység 23 tagja túlélte a robbanásokat és elbarikádozta magát a hajó hátulján, megmenteni azonban nem sikerült őket. A hozzátartozók emiatt nagyrészt Vlagyimir Putyint okolták, az újonnan megválasztott orosz elnök ugyanis öt napig visszautasította a nemzetközi segítséget, köztük az amerikai haditengerészet mentőalakulatait is.
2. Changcheng 361, ahol egy mechanikai meghibásodás okozta a 70 fős legénység halálát
2003-ban egy halászhajó talált rá Észak-Korea közelében a tengeren békésen ringatózó Changcheng tengeralattjáróra. A kínai halászok próbálták felvenni velük a kapcsolatot, de nem jártak sikerrel, végül a helyszínre érkező hadihajók állapították meg, hogy a 70 fős legénység meghalt. A Changcheng eltűnése fel sem tűnt a kínai haditengerészetnek, ugyanis olyan gyakorlaton vettek részt, mely valós háborús körülményeket szimulált, ott pedig nem ritka, hogy a tengeralattjárók napokig-hetekig nem kommunikálnak a bázissal. A vizsgálat során kiderült, hogy az akkumulátor lemerült, a tengeralattjáró a felszínre emelkedett, a szellőzőnyílás azonban lezárt, amikor a hullámzás következtében a tengervíz elkezdett befolyni a nyílásba. A dízelmotorok elfogyasztották a tengeralattjáróban levő összes oxigént, a mivel nem volt olyan eszköz a hajón, mely észlelte volna az alacsony oxigénszintet, a legénység tagjai mind megfulladtak.
3. KRI Nanggala 402, mely három részre tört a hadgyakorlat közben
2021. április 21-én az indonéz haditengerészet szóvívője bejelentette, hogy a KRI Nanggala nem jelentkezett a torpedógyakorlatot követően, eltűnt Balitól 90 km-re a 700-800 méteres vízben. A tengeralattjárót végül április 24-én találták meg, az 53 fős legénység sajnos egytől egyig az életét vesztette. A vizsgálatok során kiderült, hogy az indonéz tengeralattjáró, valószínűleg a torpedó kilövése közben három részre szakadt, a legénységnek esélye sem volt a túlélésre a mély vízben.
4. ARA San Juan S-42, mely 44 ember halálát okozta
2017. november 16-án az argentin haditengerészet bejelentette, hogy eltűnt ARA San Juan tengeralattjárója 44 fős legénységével együtt. Több ország is beszállt a kutató-mentőakcióba, speciális egységeket küldtek, hajókkal és nagy hatótávolságú helikopterekkel is keresték a tengeralattjárót, de hiába, teljesen nyoma veszett. 2018. november 16-án végül megtalálták a roncsot 907 méteres mélységben: a jelek szerint a tengeralattjáró felrobbant, az alkatrészek mintegy 70 méteres körzetben szóródtak szét. A 44 fős legénység életét vesztette a tenger mélyén.
5. Nerpa K-152, ahol emberi mulasztás okozta 20 ember halálát
2008. november 8-án civilekből és tengerészekből álló vegyes legénység tartózkodott a Nerpa tengeralattjáró fedélzetén és tesztelték a hajót, amikor hirtelen működésbe lépett a Nerpa tűzoltó rendszere. Az automatika lezárta a hajó első két orr-rekeszét és vegyszert fújt a levegőbe, mely az ott rekedt legénység tagjait megölte. A későbbi vizsgálatok során kiderült, hogy a balesetet a legénység egyik tagja okozta, aki véletlenül aktiválta a tűzoltó rendszert. A balesetben 20 ember vesztette életét és 41-en megsérültek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.