Nem újkeletű a felvetés, hogy a közösségi média túlzott használata, az abból fakadó megfelelési kényszer pszichés problémák melegágya. Különösen igaz ez a 35, még inkább a 25 év alattiak esetében. Utóbbiak 40 százaléka azt vallotta, hogy a közösségi média szűrőkkel ellátott szelfijei miatt változtatna az arcán - ismerteti a Daily Mail.
Az egy hónappal ezelőtti megjelenés óta több mint 15 millióan alkalmazták a bold glamour szűrőt, amely egyszerre sminkeltnek mutatja az arcunkat, finomítja az arcformát, kisimítja a bőrt és dúsabbá teszi az ajkakat. A szakértők mindeközben arra figyelmeztetnek, hogy az új TikTok- szűrő, a bold glamour, amelyet arra terveztek, hogy „vonzóbbá" tegye a felhasználókat a videókban, negatív hatással van a testképre. Bár a TikTok jelzi, ha valaki ezt a szűrőt használja, ám ha a videó átkerül másik közösségi oldalra, ott már nem egyértelmű a szűrő használata.
A legveszélyeztetettebbek a Z generáció tagjai, akiknek a becslések szerint 8(!) óra a napi képernyőideje, harmaduk azt mondta a felmérésben, hogy csúnyának érzi magát, és minden negyedik testképzavarral küzd. Minden harmadik arról számolt be, hogy fogyni akar, függetlenül attól, hogy testsúlya a normál vagy a túlsúlyos kategóriába tartozik-e.
"Ez a generáció most nő fel, ezzel és hasonló szűrőkkel találkozik, és azt gondolják, hogy ez a normális, így egyre többen vetik alá magukat plasztikai műtéteknek" - vélekedi Dr. Asalet plasztikai sebész.
Mindemellett vannak szakemberek, akik úgy vélik, a szelfizésnek megvannak az előnyei is. Ezekről itt írtunk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.