Az országos kutatásból kiderült, hogy tíz megkérdezettből 6-an saját étellel kelnek útra, strandoláshoz pedig házi készítésű szendvicseket, bolti sós snack-et vagy gyümölcsöket visznek. A válaszadók harmada házi sós ropogtatnivalóval is készül.
A felmérés szerint, a megkérdezettek fele csomagol ételt strandoláshoz is. Természetesen, emögött legfőképpen anyagi okok állnak, hisz olcsóbban megúszhatjuk így nyári pihenéseinket, mint a strandon rendelkezésünkre álló büfék áraival. Az összesített válaszokból egyértelműsíthető az is, miszerint a jobb anyagi helyzetben lévő diplomások ritkán csomagolnak ételt, a rosszabb helyzetben lévő társaik sűrűbben.
Érdekességnek számít, az is, hogy a nyári időszak nem számít sütési szezonnak, mégis a megkérdezettek fele ugyanannyit vagy többet süt, mint más időszakban.
„Mi is tapasztaljuk, hogy vásárlóink jelentős hányada igyekszik azzal kordában tartani az élelmiszerkiadásait, hogy a korábbinál gyakrabban süt otthon ahelyett, hogy a sós vagy édes süteményeket készen vásárolná meg." – mesélte Kővári Csilla, a Rama régiós márkamenedzsere.
Nincs is jobb, mint a strandon behúzódni az árnyékba és előkapni táskánkból egy finom, házi készítésű kekszet vagy aprósüteményt, ami még a meleget is jobban bírja, mint a szendvicsek. A kutatásból kiderült az a meglepő tény is, hogy a fiatalok harmada finomabbnak tartja az otthonról hozott finomságokat, mint a büfében kapható gyorsételeket.
A kutatás szerint leginkább a nők és a 20 év alattiak fordítanak nagyobb figyelmet a csomagolt ételekre. Családanyákban megfordulhat az a gondolat, hogy mit is tartalmaznak a büfében kapható hamburgerek, pizza szeletek. Nyugodtabbak, ha gondoskodhatnak gyermekeiről és ha olyat fogyasztanak, amik házi összetevőkből készültek.
Idén már a strandolók száma is sokkal kevesebb, mint az előző években. Akik pedig mégis vágynak egy kis vízparti pihenésre, ők visznek magukkal csomagolt ételeket továbbra is.
A kutatásból az alábbi összefoglalt eredmények születtek:
A strandra készülők egyharmada – ezen belül pedig a 30-as korosztály 40%-a – azt tervezi, hogy a tavalyihoz képest többször fog ételt vinni magával. A túlnyomó többség – 10-ből 8-an – ebben az esetben is arra hivatkozik, hogy ez az olcsóbb megoldás. A huszonévesek körében pedig már 90% indokolja anyagi okokkal a döntését.
A megadott válaszlehetőségek között szerepelt az is, hogy az otthonról vitt ételek esetében tudjuk, mi van benne. Ez az érv az országos átlaghoz képest a fővárosban és Nyugat-Magyarországon volt népszerűbb, az itt élő 10 megkérdezettből 4-en emiatt is visznek saját ételt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.