A közelgő világvégének is kikiáltott időjárásváltozás és az azzal járó következmények nem tartoznak kedvenc témáink közé sem a baráti körben, sem a céges összejöveteleken. Amennyire lehet, kerüljük a témát és látszólag kevesen vannak, akik utána olvastak és ha akarnának, tudnának róla érthetően beszélni, kifejtve az ok-okozati összefüggéseket is. Mutatjuk, mit tehetsz te a klímavédelem érdekében.
Eleged van a magas gáz-, és villanyszámlákból? Hónapok vagy évek óta szemezel a klímaberendezésekkel, de még mindig bizonytalan vagy? Akármilyen zűrösek is legyenek a hétköznapjaid, ha változtatni akarsz, akkor tervezned kell. Jelölj ki a hét folyamán egy órát, és akkor foglalkozz azzal a témával, ami téged igazán érdekel, például a hőszivattyúkkal.
Első lépésként érdemes az éghajlati változások okainak és összefüggéseinek utána járnod és kiderítened, hogy mit tehetsz a klímaválság ellen. Számtalan oktatóanyagot és filmet találsz hozzá az interneten és magazinokban egyaránt, ahogy még különböző játékok is készültek a a fenntarthatóságról és a klímavédelemről.
Világvége hangulata miatt általában ritkán ejtünk róla szót. Egyenesen kerüljük a témát, ezért a hangadó és magabiztos személyek véleménye az uralkodó, míg a néma többség inkább hallgat. Épp ezért alábecsüljük embertársaink hajlandóságát a klímavédelem jegyében. Ha magadtól utána nézel a témának, az már félsiker. Ha másokat is sikerül gondolkodóba ejtened, beszélgetésre invitálnod, az már haladás. Bőven elég, ha egy aktuális hír címe vagy egy talk-show vita kapcsán kezdtek beszélgetni róla, nem muszáj gondolatidat a közösségi média felületeken közzétenned.
Átlagosan 80.000 órát töltünk munkával. Nyugodtan tedd fel magadnak a kérdést: milyen célra használod a munkaidődet? Egyetértesz a munkáltatóddal, ha a fenntarthatóságról van szó, vagy az elkötelezettségedet máshol jobban tudnád kamatoztatni? Például lehet, hogy egy mérnök hatékonyabb eszközöket tervezhet egy megújuló energia projektfejlesztő cégnél, mint jelenlegi munkahelyén.
Nem szükséges azonban csak ezért új munkahely után nézned, a jelenlegi állásodban is sokat tehetsz bolygónkért. Keress és csatlakozz a hozzád hasonló gondolkodású emberekhez és alkossatok céges klímacsoportot. Ez nem csak arra nyújt lehetőséget, hogy eszmecseréket folytassatok, hanem a vállalatvezetés figyelmét is felhívjátok az éghajlatvédelem fontosságára. Támogathatjátok a vezetést a projektek megvalósításában vagy belső nyomást gyakorolhattok rá, ha szükséges. Ezt nevezik munkavállalói aktivizmusnak, mely világszerte egyre elterjedtebb. Célja, hogy a munkaadókat gyorsabb és határozottabb cselekvésre ösztönözze.
Számos nagy szervezet támaszkodik a helyi önkéntesekre, mint a Greenpeace és a WWF. Ahhoz, hogy hass a társadalomra, sokszor elegendő néhány e-mail, telefonhívás vagy egy eseményen való részvétel.
Mielőtt csatlakoznál egy kezdeményezéshez vagy egy szervezethez, győződj meg arról, hogy megfelelnek néhány kritériumnak a nagyobb hatás elérése érdekében. Legyenek közös értékei, pozitív jövőképe, világos céljai, professzionális vezetési struktúrája és lehetőleg elegendő pénzügyi és emberi erőforrása. Ideális esetben a szervezeteknek van egy átalakító és mélyreható megoldási stratégiája, egy változáselmélete, amely méretezhető és hozzájárul a klímaváltozáshoz.
Például az a szervezet, mely így dolgozik az üvegházhatást okozó gázok nagyarányú csökkentésén vagy annak strukturális változtatásain keresztül azért, hogy minél több embernek segítsen klíma-barátabb életet élni, akkor jó úton halad.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.