Az MTI-hez kedden eljuttatott közleményükben azt írták: Magyarországon évente csaknem 40 ezer ember kap stroke-ot. A stroke az agyat érintő, elégtelen vérellátásból vagy hirtelen fellépő vérzésből adódó vérellátási zavar. A laikus segítségnyújtás fontosságát hangsúlyozva azt írták: a tünetek észlelésekor azonnal, de maximum négy órán belül orvosi segítséget kell kapnia a betegnek, ugyanis minél hosszabban áll fenn a vérellátási zavar, annál nagyobb a maradandó károsodás vagy a halál kockázata.
A kampány harmadik kisfilmjében Pásztor Zsolt történetét mutatják be, akinek testvére mentette meg az életét 2015-ben, amikor egy vérzéses stroke miatt a teljes bal oldala lebénult. Az ő története szerencsésen zárult, mivel az időben érkező orvosi segítségnek, kitartásának és a hosszas rehabilitációnak köszönhetően felépült - írták.
A kisfilmben a túlélő a stroke egyes tüneteiről elmondta, hogy "hasonlíthatnak olyan állapotra, mintha be lennél rúgva: beszédzavar, egyensúlyzavar, gyengébb végtagok." A lakossági segítségnyújtás életmentő szerepét kiemelve a közleményben jelezték: az emberek bátor és cselekvő hozzáállása az alapvető segítségnyújtáshoz és az újraélesztéshez életeket menthet.
Arról is beszámoltak, hogy a Magyar Bankszövetség, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem és a Médiaunió Alapítvány tavaly meghirdetett Adj vért! című, véradásra buzdító plakáttervezői pályázatának díjnyertes alkotásaival februárban a 2-es metró megállóiban találkozhatnak az utazók.
Közölték: a magyar egészségügyi intézményeknek évente mintegy 390 ezer véradásra lenne szükségük, ez napi 1600-1800 véradást jelent. Azonban az ország arra alkalmas lakosságának csak mintegy négy százaléka rendszeres véradó, holott szinte minden 18 és 65 év közötti, egészséges ember, akinek a testsúlya eléri az 50 kilogrammot, szerepet vállalhat a stabil vérkészlet biztosításában.
A Médiaunió Alapítvány kampányának második kisfilmjében Szabó Sipos Barnabás, az Országos Vérellátó Szolgálat vérnagykövete beszélt a véradás fontosságáról - jegyezték meg. Szakértő partnerként a kampányt az Egy Csepp Figyelem Alapítvány, a Magyar Orvosi Kamara, a Magyar Vöröskereszt, az Országos Mentőszolgálat, az Országos Mentőszolgálat Alapítvány, az Országos Vérellátó Szolgálat, a Strokeinfó Alapítvány, az UNICEF Magyarország és a Vízimentők Magyarországi Szakszolgálata segíti - áll a közleményben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.