Egy csodálatos véletlennek köszönhetően született meg a sampon, melynek használatával megmentheted a bolygót

Forrás: Shutterstock -
hajápolás környezetkímélő véletlen szilárd sampon kozmetikum
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Napjainkban a szilárd sampon egyre felkapottabb, és igazi újdonságként kezelik az emberek. 2018-ban a National Geographic egy, a műanyagok környezetre gyakorolt hatását vizsgáló cikkben is foglalkozott a kozmetikummal, a környezetkímélő hajápolási termékek legújabb divatjaként említik. Pedig a szilárd sampon egyáltalán nem újdonság.

Ahogyan a LUSH társalapítója, Mark Constantine fogalmazott, 30 év kellett ahhoz, hogy a szilárd sampon végre népszerű legyen. A szilárd sampon ötlete Mo Constantine és Stan Krysztal kozmetikai vegyésztől származik; az első termékeket 1987-ben dobták piacra. A mára sikertemékké vált szilárd samponok egy csodás véletlennek köszönhetően születtek meg.

1987-et írtunk, amikor Mo és Stan éppen egy új szappanon dolgoztak a dél-angliai Poole-ban található laboratóriumukban. Stan "kukacszappannak" becézte, a szintetikus mosószergranulátum ugyanis kis kukacokra emlékeztetett. Az alapötlet az volt, hogy ezt kézzel nyomva olyan formára alakítsák, amilyet éppen szerettek volna. Mo azt javasolta, cseréljék ki a szintetikus mosószert kis felületaktív tüskékre. Azzal, hogy a "kukacokat" ezekkel a tüskékkel helyettesítették, tökéletesre nyomható, kerek korongokat hoztak létre. Csalódottságukra azonban a tesztelés során kiderült, hogy az állaga nem volt megfelelő egy szappanhoz. Egészen addig tanácstalanok voltak, mígnem megérkezett Mark Constantine. Ahogy Mark, a hajszakértő besétált a laborba és ránézett a termékre, rámutatott, hogy amit készítettek, az valójában egyáltalán nem is szappan. Tévedésüknek köszönhetően feltaláltak egy forradalmian új terméket: a szilárd hajsampont.

"A szilárd sampon volt az egyik első szabadalom, amit elnyertünk. Stan Krysztal kozmetikai vegyésszel kidolgoztuk azt az ötletet, hogy szilárd formává préseljünk a sampongranulátumot, majd aktív összetevők hozzáadásával különböző, a haj számára jótékony hatásokat értünk el" - mondta Mo.

Napjainkban a szilárd sampon egyre felkapottabb Forrás: Shutterstock

Az első név története

A szilárd sampon első neve INASIA volt, amit Mo és Mark Constantine fia, Jack adott neki. Az akkor még totyogós Jack jelen volt azon a megbeszélésen, aminek a célja az új találmány elnevezése volt. A felnőttek kifogytak az ötletekből, amikor Mark megkérdezte a fiát: "Jack, mi legyen a neve ennek a samponnak?" - mire a kisfiú ezt motyogta: "Nem szappan vagyok! Jack vagyok!". A felnőttek jót derültek ezen, majd megszületett a "Nem szappan vagyok, sampon vagyok" szlogen (angolul "I am not a soap, I am a shampoo bar"), ami rövidítve INASIA.

Környezettudatos termék

Mára a környezettudatos kozmetikai termékek nagy része csomagolás nélkül kerül az üzletekbe, vagy környezetbarát, lebomló csomagolásban kapható, s ez része annak a most is zajló kozmetikai forradalomnak, aminek célja a bolygó megmentése.

A szilárd sampon hatása a környezetre számokban:
Egy szilárd sampon 3 db 250ml-es flakonnak felel meg.
• Mindegyik szilárd sampon 80-100 hajmosásra elegendő (függően a haj vastagságától és hosszúságától).
A karbonlábnyom drasztikusan kisebb a szilárd samponok esetében: egyetlen teherautónyi szilárd sampon ugyanannyi hajmosásra elegendő, mint 15 teherautónyi folyékony termék.

Mindegyik szilárd sampon 80-100 hajmosásra elegendő Forrás: Shutterstock

Hogyan kell használni a szilárd sampont?

1. Nedvesítsd be a hajad.
2. Simítsd végig párszor a szilárd samponnal, hogy habos legyen, vagy képezz habot a tenyeredben.
3. Finom mozdulatokkal masszírozd a fejbőrödbe és a hajadra, ugyanúgy, ahogy a folyékony sampont szoktad.
4. Öblítsd le, és használj kondicionálót, ha egy kis extra kényeztetésre vágysz.
5. Fürdés után a szilárd sampont tárolt száraz, hűvös helyen, így bármikor újra felhasználhatod.

Ez is érdekelhet:

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a LIFE Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.