Az elmúlt 35 év halálos áldozatokkal és túlélőkkel járó baleseteinek tanulmányozása alapján a repülőgép hátsó harmadában lévő üléseken a legnagyobb az esély a túlélésre. Ezután következik a középső harmad, s a legkisebb esély, hogy túléljünk egy repülőgépszerencsétlenséget, az üléssor első harmadában van. Ez már csak azért is érdekes, mert a legtöbb utas hátra szeret a legkevésbé ülni, s az első osztály, illetve a business class a gép első részén van.
A Greenwichi Egyetem 2008-ban közzétett tanulmánya szerint a baleset után a kijárat közelében lévő túlélők nagyobb valószínűséggel jutnak ki élve, mint a gép többi részén helyet foglalók.
Természetesen a repülőgép-balesetben bekövetkező halálozás esélye kevésbé függ attól, hogy hol ülünk, inkább a baleset körülményei számítanak. Ha a gép farokrészénél történik az ütközés, a középső vagy az első részen ülő utasok jobban járhatnak, mint a hátul ülők.
A tanulmány készítői arra is rámutatnak, hogy a túlélés több balesetben véletlenszerű volt – ez az oka annak, hogy a légitársaságok biztonsági szakértői azt mondják, hogy nincs legbiztonságosabb ülés a gépen.
Egy dolog azonban biztos: a repülés nagyon biztonságos, és az elmúlt évtizedekben egyre biztonságosabbá vált. Ez különösen igaz más közlekedési eszközökkel összehasonlítva. Egy autóban 1:112-höz az esély, hogy életünk során balesetet szenvedünk. Gyalogosként 1:700, motoron pedig 1:900. De repülőn? A halálozás esélye 1:8000-re csökken - írja a TIME.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.