A felmérés szerint átlagosan négyszer annyiba kerül vonattal utazni, mint repülővel, így érthető, ha az emberek az utóbbit választják - írja a turizmus.com nyomán a Travelo. A Greenpace ennek az okát az egyenlőtlen szabályozási feltételekben látja, ami azonban a környezet és az utazóközönség rovására történik. A hatalmas árkülönbség miatt ugyanis a környezettudatos utazók is inkább repülőjegyet vásárolnak.
"Aki repül, azt támogatják; aki vonattal utazik, azt magasabb árakkal, valamint hosszabb utazási idővel büntetik "
A Budapest-Prága vonalon a vizsgált napokon többnyire kevesebbért lehet utazni vasúton, mint repülővel, a Budapest-Berlin útvonalon pedig az adott időszakban 9 vizsgált napból 6-szor volt olcsóbb a vonat. Drágább volt azonban a Budapest-Párizs, Budapest-Velence, valamint Budapest-Brüsszel útvonal, utóbbi esetében 12 és félszer magasabb a vonatjegyek ára a repülőjegyeknél.
"Miközben britek milliói indulnak útnak, sokan olyan területekre, amelyeket hőhullám sújt, az árakkal mégis arra ösztönzik őket, hogy folytassák a környezetszennyezést"
A klímaváltozásról ma már tudjuk, hogy nagyon is valós veszély, a helyzet pedig évről évre rosszabb. Egy tanulmány szerint nyári átlagnak fog számítani az elmúlt években is tapasztalt, korábbi csúcsértékeket megdöntő hőmérséklet, és általánossá válhatnak a hőhullámok 2035-re Európában.
Peter Stott, a brit meteorológiai szolgálat munkatársa szerint a szélsőséges időjárás kockázata, beleértve az erdőtüzeket, az aszályokat és a villámárvizeket, növekedni fog, hacsak nem csökken jelentősen az üvegházhatású gázok kibocsátása.
"a helyzet rosszabbodni fog. Az európai időjárás az előrejelzések szerint szélsőségesebbé válik még annál is, mint amit ezen a nyáron tapasztaltunk".
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.