Az egyedi ragasztószalagok az egyik leginkább alábecsült marketing eszközök. Első ránézésre ez csak egy praktikus csomagolási elemnek tűnik, de valójában óriási hatással lehet a márkaimázsra.
Képzelj el egy online rendelt csomagot, amely egy sima barna karton dobozban érkezik. És most képzeld el ugyanezt a dobozt, de élénk színekben pompázó, logóval és figyelemfelkeltő üzenettel ellátott ragasztószalaggal zárva. Az utóbbi nemcsak igényesebbnek tűnik, de erősebb benyomást is kelt a márkáról. Egy ilyen apróság is hozzásegíthet ahhoz, hogy a vevő újra tőlük rendeljen.
Miért működik?
Ha legközelebb ilyen csomagot kapsz, jusson eszedbe, hogy ez nem véletlen – ez egy tudatos marketing fogás.
Voltál már úgy, hogy egy boltba lépve valami különleges illat fogadott, és ettől rögtön kellemesebb lett a vásárlás élménye? Ez sem a véletlen műve. Az illatmarketing az egyik leghatásosabb eszköz, amely erősen befolyásolja az érzelmeinket és döntéseinket.
Pékségek gyakran szándékosan fokozzák a frissen sült kenyér illatát, hogy ezzel növeljék a vásárlási kedvet. De például ruhaboltokban is megfigyelhető: a friss, tiszta illatok azt az érzést keltik, hogy minőségi termékeket árulnak.
Ez az eszköz az érzelmekre és az emlékekre hat. Az illatok tartós érzelmi nyomot hagynak, így az emberek hajlamosabbak visszatérni, mert kellemes élményekhez kötik az adott helyet vagy márkát.
Talán nem is gondolnád, de bizonyos üzletekben játszott háttérzene vagy hanghatások is marketing célt szolgálnak. Például gyorséttermekben gyorsabb tempójú zenét játszanak, hogy gyorsabban fogyasszunk és távozzunk, helyet adva az új vendégeknek.
Luxusboltokban lassú, megnyugtató dallamok szólnak, mert ezek lassítják a vásárló tempóját, és növelik a vásárlási hajlandóságot.
A hangmarketinget nem véletlenül alkalmazzák. Az agyunk könnyen reagál ezekre az ingerekre, és anélkül, hogy tudatosan érzékelnénk, befolyásolják a viselkedésünket.
A termékek csomagolása többet mond el, mint elsőre gondolnánk. Színek, formák, sőt még az apró részletek is tudatosan vannak megtervezve, hogy befolyásolják a döntéseinket.
Egy példa erre:
Az ilyen apró részletek a tudatalattinkra hatnak, és észrevétlenül formálják a vásárlási döntéseinket.
A marketing világa tele van meglepetésekkel. Ezek az eszközök nemcsak hatékonyak, de kreatívak is, és gyakran elérik, hogy úgy döntsünk, ahogyan azt a cégek szeretnék. Mindezt anélkül, hogy tudatában lennénk mindennek.
(x)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.