Az Allianz 2011-ben, öngondoskodás témában végzett kutatása megmutatta, hogy a jövővel kapcsolatban a nyugdíj- és egészségbiztosítási rendszer, valamint az időskori ellátás aggasztja a magyarokat leginkább, a váratlan helyzetekre való tudatos felkészülés azonban mindkét területen csökkentheti az esetleges kellemetlenségeket. Egészségünk megelőzése saját felelősségünk is, a megfelelő szűrővizsgálatok rendszeres elvégzésével számos betegség kialakulása, későbbi elhatalmasodása elkerülhető. A gyors és szakszerű, megfelelő minőségű orvosi ellátáshoz azonban gyakran hozzátartoznak a hosszú várólisták és a hálapénz.
Ezeket az igényeket felismerve fejlesztette ki az Allianz a rendszeres díjfizetésű Allianz Életprogram szerződések mellé köthető orvosi ellátásra szóló kiegészítő biztosítását. A szolgáltatás járóbeteg-szakellátásra (pl. bőrgyógyászat, fül-orr-gégészet, szemészet, kardiológia, nőgyógyászat, urológia), laborvizsgálatokra (pl. teljes vérkép, vércukor), valamint képalkotó (pl. röntgen, ultrahang) és nagy értékű diagnosztikai (pl. MR, CT) vizsgálatokra terjed ki. A felsorolt ellátásokon kívül a biztosított kétévente egy szűrővizsgálaton is részt vehet a szerződés keretében. Mindehhez az Allianz ellátásszervező partnere az Advance Medical Kft. nyújtja a szakmai támogatást, amely 1999 óta nyújt egészségügyi szolgáltatásokat, készít orvosi szakvéleményeket, és végez egészségbiztosításhoz kapcsolódó ellátásszervezést a világ számos országában. Magyarországon 2005 óta országos szolgáltatói partnerhálózatot hozott létre, ennek köszönhetően rugalmasan alkalmazkodik az ügyfelek igényeihez a tekintetben is, hogy az orvosi szolgáltatást mely településen kívánják igénybe venni. Így például abban az esetben, ha az ügyfél ideiglenesen Debrecenben vállal munkát, de Cegléden lakik, és az egészségügyi ellátórendszerben csak utóbbi helyen vehetné igénybe az ellátást, a biztosítás keretében lehetősége van arra, hogy Debrecenben kezdje meg a kezelését.
Gyakran előfordul, hogy egy-egy orvosi vizsgálat során nem kerül sor az orvosi vélemény értelmezésére, pontos magyarázatára vagy az esetleges kérdések csak a vizsgálatot követően merülnek fel. Ilyen esetekre az orvosi ellátásra szóló kiegészítő egészségbiztosítással rendelkező ügyfelek a költségmentes Allianz Orvosi Call Center szolgáltatást is igénybe vehetik, ahol a nap 24 órájában gyakorló orvosok válaszolnak meg a fentieken kívül még olyan kérdéseket is, amelyek az egészséggel, betegséggel, gyógykezeléssel, egészségmegőrzéssel; gyógyszerek alkalmazásával, összetételével, kölcsönhatásával, mellékhatásaival, árával kapcsolatosan merülnek fel. Továbbá tájékoztatást kaphatnak az aktuális orvosi, gyermekorvosi, fogorvosi ügyeletekről, ügyeletes gyógyszertárakról, valamint az egészségügyi intézmények elérhetőségéről.
Az orvosi ellátásra szóló kiegészítő egészségbiztosítás a munkáltatók számára is kedvező, hiszen ez adó- és járulékmentes juttatás, valamint a biztosítás díja költségként elszámolható. Ezen túlmenően pedig a szűrővizsgálatok igénybevétele lehetővé teszi a betegségek korai felismerését, ezáltal hozzájárul a munkavállalók egészségének hosszú távú megőrzéséhez.
Így tehát a jövőre vonatkozó elképzeléseinkben gondoljunk az egészségünkre is úgy, mint a befektetéseinkre. Készüljünk fel a váratlanra is, mert előre nem látható események bármikor bekövetkezhetnek, s fontos, hogy már az egészségünk megőrzése kapcsán, egy esetleges megbetegedés előtt tudjuk, kire támaszkodhatunk.
Az Allianz mindent megtesz azért, hogy ügyfelei figyelmét felhívja az öngondoskodás jelentőségére. Az Allianz Életprogramok a szokásostól eltérően közelít a biztosítási védelemhez, hiszen mindenki számára elérhető, élethelyzetének és anyagi körülményeinek megfelelő szolgáltatásokat kínál, hogy így az öngondoskodás a gyakorlatban is megvalósulhasson.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.