A korábbi kampányokban részt vevő, több mint 13 000 regisztrált magyar felhasználóból minden harmadik három hónap után leszokott a dohányzásról az ingyenes, online leszokástámogató eszköz, az iCoach segítségével. Az új, továbbfejlesztett funkciókkal az átalakított online és mobilalkalmazás még több dohányosnak segíthet abban, hogy a legutolsó cigarettacsikket is elnyomja. Itt olvashatsz róla bővebben.
!
A május 31-i Dohányzásmentes Világnap közeledtével „A volt dohányosok megállíthatatlanok" program arra bátorítja a dohányosokat, hogy személyes célokat tűzzenek ki, és fokozatos, betartható lépéseket tegyenek az egészségesebb, dohányzásmentes életmód felé.Jobb egészségi állapot és közérzet, több szabadon elkölthető jövedelem és jobb életminőség vár azokra, akik úgy döntenek, hogy leszoknak a dohányzásról. A volt dohányosok jobb életminőségben eltöltött éveinek előnyein kívül a leszokás az Európa egészségügyi rendszereire és gazdaságaira nehezedő pénzügyi terheket is csökkenti.
Az Európai Unióban a dohányzás okozta pénzügyi teher becsült összköltsége 2009-ben 544 milliárd euró volt. A legutóbbi felmérés szerint Magyarországon a dohányzás okozta pénzügyi teher – a dohányzás következtében fellépő közvetett és közvetlen kiadások – becsült összege 441 milliárd forint volt (2010, Országos Egészségfejlesztési Intézet).
Így szoktam le a cigiről: 3 bevált módszer
Az egészségügyi és élelmiszer-biztonsági biztos, Vytenis Andriukaitis, a következőket mondta arról, hogy miért olyan fontos a dohányzás elleni harc az Európai Bizottság számára.
Vytenis Andriukaitis:
Az Európai Unióban minden évben mintegy 700.000 ember hal meg a dohányzás következtében. A dohányzás miatti elhalálozások száma magasabb, mint az autóbaleset, bűncselekmények, és droghasználat miatti halálesetek száma összesen. Ezért vagyok elkötelezett az iránt, hogy támogassam az Európai Unió intézkedéseinek kiterjesztését, amelyek keretében az Európai Unió minden országában jogszabályokkal, "A volt dohányosok megállíthatatlanok" figyelemfelkeltő kampánnyal, valamint a tagországokkal, a civil társadalommal és más nemzetközi partnerekkel kialakított együttműködéssel tesznek lépéseket a dohányzáshoz köthető megbetegedések számának csökkentése érdekében.A mostani kampány bevezeti az iCoach továbbfejlesztett verzióját, ami online és – Apple, valamint Android eszközökön – mobilalkalmazásként 23 nyelven, az Európai Unió 28 országában elérhető online leszokástámogató eszköz. Az iCoach ingyenes és könnyen elérhető mindenki számára.
2015-ös verziója modernebb megjelenítéssel, felhasználóbarát kezelőfelülettel, valamint további felhasználóközpontú funkciókkal rendelkezik, például a célkitűzéseket támogató funkcióval. Az eszköz továbbra is a leszokás folyamatának öt szakaszán vezeti végig a felhasználókat, de az új verzió számos személyes, a folyamat egyes fázisaihoz kötődő célkitűzést is tartalmaz.
Túl könnyen megy a leszokás?
Friss felmérések kimutatták, hogy a régóta dohányzóknál gyakran ugyanaz a jelenség zajlik le azelőtt, hogy tüdőrákot diagnosztizálnának náluk: teljesen váratlanul, nagyobb erőfeszítés nélkül leszoknak a cigarettáról. A kutatók azon tanakodnak, vajon a dohányzás hirtelen abbahagyása lehet-e a rák egyik tünete. Cikkünket a témában itt érheted el."A különböző viselkedésváltozási modelleket vizsgáló kutatások eredményeképpen arra a következtetésre jutottunk, hogy a leszokási arány javítása érdekében a dohányzásmentes életmódhoz vezető utat kisebb lépésekre kell bontani, középtávú, könnyen elérhető célokkal. Az összpontosítás a teljes leszokásra elérhetetlennek tűnhet egy olyan ember számára, aki még gondolni is alig tud a dohányzásról való leszokásra" – fejti ki a platformot kifejlesztő kampánypartner, a BrandNewHealth képviselője, Steven De Peuter. "Például a jelenlegi felhasználók 3%-át képviselő azon dohányosokat, akik abban a fázisban vannak, hogy csak gondolkoznak a leszokáson, rendkívül nehéz elérni, de ők mégis fontos célpontjai a kampánynak. Nagyon reménykedünk abban, hogy az új célkitűzések még jobban ösztönzik a felhasználókat arra, hogy a következő szakaszba lépjenek."
A program elismerő üzenetekkel jutalmazza a sikeresen teljesített célkitűzéseket. Ezek a bátorító üzenetek valós idejű információk az országonként regisztrált felhasználók számáról, a teljesített célok összes számáról, valamint a következő fázisba lépés lehetőségeiről. A céljuk az, hogy motiválják a felhasználókat, és éreztessék velük, hogy egy erős közösség tagjai. Arra bátorítja őket, hogy osszák meg a céljaikat, eredményeiket, és személyes sikereiket a közösségi média oldalain, ezáltal érvényesül a kampány érzelmi dimenziója, amely bizonyítottan növeli a leszokástámogató kampány hatását minden társadalmi-gazdasági csoportban.
Mennyit hízik az, aki leszokik a dohányzásról?
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.