A válaszadók 61%-a nagyra értékeli, ha láthatja, hogyan készítik elő az ételt a nyitott konyhában, továbbá a vendégek 67 százalékának az is kiemelten fontos, hogy módja legyen megítélni az éttermi konyha tisztaságát és higiéniáját.
Annak vizsgálatához, hogy az éttermi élmények hogyan jelennek meg a vendégek szemén keresztül, egy modern szemkövető technológia felhasználásával vizuális hőtérképet is készített a vendégek élményeiről olyan szemüvegek alkalmazásával, amelyek rögzítik a szemek minden mozdulatát és a tekintet irányát.
A modern szemkövető technológia új lehetőségeket kínál az olyan elvont dolgok tanulmányozására is, mint az élmények. Az egymással összekapcsolt szemüvegek belső keretére mikrokamerákat helyeznek el, így a szem minden egyes mozdulata mérhetővé válik. A teljeskörű éttermi élmény feltérképezése érdekében 10 vendéget kértek meg arra, hogy végezzenek el három feladatot, miközben a szemkövető szemüveget viselik:
1. Igyanak egy italt a bárban egy nyitott konyha előtt
2. Mossák meg a kezüket vacsora előtt
3. Vacsorázzanak meg egy éttermi asztalnál
De hogyan is kell ezt elképzelni?
A szemmozgás követő technológiával készült kutatást 2015 februárjában Svédországban, egy Stockholm központjában lévő étteremben végezték. A kutatásban 10 különböző korú és nemű vendég vett részt. Megkérték őket, hogy fogyasszák el italukat a nyitott konyhára néző bárban, majd mossák meg kezüket a mosdóban, utána pedig fogyasszák el vacsorájukat az étterem étkező részében. Az éttermi tartózkodásuk egy órájában a vendégek végig viselték a szemkövető technológiával ellátott szemüvegeket. A vizsgálat során a szemüvegeken elhelyezett mikrokamerák minden szemmozgást és tekintetet rögzítettek, az innen származó adatokból készültek el az úgy nevezett hőtérképek.Minden pillantást nyers adatokká alakítottak át, melyeket kielemeztek, és amelyekből három vizuális hőtérképet hoztak létre. A hőtérképek a vendégek figyelmének irányát mutatják az étterem különböző részein (konyha, mosdó és az étkezés területe).
"Egy éttermi látogatás persze elsősorban az evésről és az ivásról szól, de emellett érint minden egyéb tényezőt is; a konyha látványát, a többiekkel való érintkezést, a terítéket, és a fogások között a mosdóban szerzett benyomásokat. A tanulmány megmutatta, hogy mindössze egy óra leforgása alatt egy vendég az étterem területén összesen 7000 helyre néz. Ez azt jelenti, hogy a kiemelkedő élmény megteremtésének sok szempontja van"- mondja Győrfi Emőke a Tork termékmenedzsere.
A kiemelkedő éttermi élmény összetevőiről a Tork egy európai felmérést is végzett az éttermi vendégek közreműködésével. A két tanulmány összesített eredményei azt mutatják, hogy az éttermi élmény legfontosabb eleme az étel íze, amelyet az étkezés területének valamint a mosdóknak a tisztasága és rendezettsége követ.
Ilyen fertőzéseket kaphatsz el a nyilvános WC-kben
Azt a legtöbb lány tudja, hogy nyilvános illemhelyen nem ülünk le, nehogy valamilyen fertőzést kapjunk el. Azt már kevesebben, hogy tulajdonképpen milyen kórokozókat lehet összeszedni, és hogyan, ahogy azt sem, hogy a kézmosás sem mindig tartja őket távol, és a férfiak sincsenek biztonságban. Korábbi cikkünket a témában itt érheted el.De egyéb szempontok is vannak, amelyeket az éttermeknek figyelembe kell venniük:
1.) A belsőépítészeti kialakítás és a teríték fontos szerepet játszik. 10 válaszadóból 6-nak nagy, illetve nagyon nagy elvárásai voltak a belsőépítészeti kialakítás és a teríték tekintetében, és 10-ből 8-an úgy vélik, az éttermeknek jobban oda kellene figyelniük a teríték minőségére.
2.) Az ételek és italok előkészítésének részletei is nagyon érdekli a vendégeket. 10 válaszadóból 6 (61%) nagyra értékeli, ha láthatja, hogyan készítik elő az ételt a nyitott konyhában, és még több vendég (67%) számára fontos, hogy módja legyen megítélni a konyha tisztaságát és higiéniáját.
3.) A mosdó színvonala. 10-ből 9 válaszadó szerint fontos, hogy a mosdók legalább olyan színvonalat képviseljenek, mint az étkezési terület. A lassú kiszolgálás után a mosdók tisztasága egyben a második leggyakoribb szempont, amellyel a vendégek általában elégedetlenek éttermi látogatásaik során. Itt a részletek is igen fontossá válnak. Például ha a vécépapír, papírtörülköző és szappan csúcsminőségű, akkor ez a válaszadók 30 %-ának az élményét javítja, és 10-ből 6-an mindenképpen elvárják, hogy a mosdóban csúcsminőségű termékek legyenek.
Tudod, milyen a tökéletes kézmosás?
Az alapos, szappanos kézmosás fontosságára hívja fel a figyelmet az október 15-i kézmosási világnap. Évente ugyanis 3 millió gyermek hal meg, mert nem mosott megfelelően kezet. De hogyan is kell ezt helyesen elvégezni? Mutatjuk!4.) Figyelmes, szakértő és vidám személyzet. Amint egy pincér elhalad az asztal mellett, a vendégek legtöbbször azonnal ránéznek. A legfontosabb elvárás, hogy a pincér legyen figyelmes (73%). Ellenkező esetben, ha a személyzet udvariatlan vagy goromba, akkor 67% lebeszéli ismerőseit az étteremről. Ezenkívül 10 válaszadóból 4 úgy találja, hogy az éttermi személyzet általában stresszesnek tűnik, és 45% több borravalót adna, ha azt látná, hogy a személyzet jókedvű.
"A vendégek komfortérzete nagyban függ a személyzet viselkedésétől. Ugyanis ha a dolgozó jól érzi magát a munkahelyén, akkor a vendégek is jól fogják érezni magukat. Ha az üzlet lényeges szempontjai, például a készletfeltöltés vagy a teríték, rendben van, akkor a dolgozóknak több idejük és energiájuk marad más dolgokra, így például a vendégekkel való érintkezésre" - mondja Győrfi Emőke.
Hemzsegnek a baktériumoktól a hotelszobák villanykapcsolói és távirányítói is
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.