Ezzel az új eszközzel rettentenek el mindenkit a szolihasználattól

Thinkstock -
betegség bőr szolárium
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Leginkább a sokkoló, bőrrákos embereket ábrázoló képek tartják vissza a fiatal nőket attól, hogy szoláriumba járjanak, míg a szöveges figyelmeztetések nem igazán hatnak rájuk - derül ki egy friss kutatásából.

A központban, amelynek székhelye Washington D.C.-ben van, közel 30 százalékra becsülik azoknak a fiatal, fehér bőrű nőknek az arányát, akik rendszeresen, minden évben járnak szoláriumba. Ezeknek a nőknek a fele évente tízszer fekszik a barnítókabinba.

Thinkstock

"Igazi katasztrófahelyzet ez: fiatalok, főként nők, és a rendszeres szoláriumozás eredményeként a bőrrák szempontjából veszélyeztetettek közé kerülnek. Szerencsére viszont már tudjuk, hogyan hathatunk rájuk a leginkább, hogy elkerüljék a kabinokat: képekkel, amelyek bőrrákos embereket ábrázolnak. A figyelmeztető szövegeknek sajnos nincs igazán visszatartó erejük" - mondja a kutatást vezető Darren Mays, a Georgetown Lombardi Comprehensive Cancer Center onkológus segédprofesszora a szervezet közleményében.

A kutatás során több mint 700 fehér bőrű, 18 évesnél idősebb és a húszas éveik elején járó nő reakcióit vizsgálták, és kiderült, hogy a szöveges figyelmeztetés nem hat rájuk, a sokkoló képeknek azonban komoly visszatartó erejük van.

!

Jelenleg a U.S. Food and Drug Administration csupán azt szabályozza, hogy a szoláriumok szöveges figyelmeztetésben tájékoztassák vendégeiket arról, hogy csak 18 éven felüliek vehetik igénybe a szolgáltatást, de nem kell beszámolniuk a potenciális veszélyekről, mellékhatásokról.

Az Egyesült Államokban a bőrrák a vezető rákos halálokok között szerepel, évente közel 4 millió beteget diagnosztizálnak bőrrákkal. A melanoma a 40 éven aluli nők esetében világszerte a leggyakoribb rákfajta. Mays szerint komoly probléma, hogy a szakemberek elfeledkeznek arról, hogy ezeknek az eseteknek nagyjából 10 százaléka a szoláriumhasználattal hozható összefüggésbe.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.